Sundbyberg, Odenplan, Södra och Årsta

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler

Re: Sundbyberg, Odenplan, Södra och Årsta

Inläggav C12C3C3C12 » fre 07 jul, 2017 21:32

Odd skrev:Jag tycker man inte endast skall gräva ner järnvägen vid Sundbyberg. Om man gräver ner endast två spår och bygger två spår en våning upp så kan man få en spännande, och stadsmässig, lösning.
Bättre för sumpan, trevligare för resenärerna.
hackescher_markt.jpg

Fjärrstation i källaren, pendeltågen en våning upp och näringsverksamheter i gatuplan och i källarplan.
Placeringen kan vara mestadels på Solnasidan av Sundbybergs nuvarande station vilket ger bra med utrymme för själva stationsbyggnationen och perronger. Spårvägen kommer att få hamna på gatuplan i stället och korsa byggnaden i gatuplan i stället för nuvarande bro.

(Ni behöver inte hålla med)


Hmm alternativ placering? Friedrichstraße har regionaltåg samt S-Bahn på övervåningen, gatuplan Straßenbahn samt i källaren S- und U-bahn. Alexanderplatz har som Friedrichstraße regionaltåg samt S-Bahn på övervåningen, gatuplan Straßenbahn samt i källaren är det fullpackat i olika nivåer med U-Bahn-linjer. Hackescher Markt har bara Stadtbahn på övervåningen samt Straßsenbahn på gatuplan att komma med. Hauptbahnhof har fjärrtåg både uppe samt nere, S-Bahn uppe, U55 i källaren, Straßenbahn på gatan

Sumpan kan tyvärr inte byggas som Stadtbahn, tvärbanan är på tvären där.
C12C3C3C12
 
Inlägg: 1449
Blev medlem: mån 08 nov, 2010 13:50

Re: Sundbyberg, Odenplan, Södra och Årsta

Inläggav Odd » fre 07 jul, 2017 23:13

Jag tänkte mig mer typ cut and cover, men visst blir det dyrare än alla fyra spår nedgrävda. Men inte coolare, man vill ju undvika att resa i underjorden så mycket som möjligt.

Förresten så har ju höga kostnader inte varit något hinder, de tänkte ju bygga den tokiga, snart nedlagda, blindtarmen mellan Odenplan och Solna Station utan att tänka på vare sig kostnader eller konsekvenser.
När man tänker för mycket kan man ibland skapa problem som inte fanns där från början -Nalle puh
Användarvisningsbild
Odd
 
Inlägg: 3854
Blev medlem: ons 11 sep, 2002 22:03

Föregående

Återgå till Spårtrafik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster

cron