M25 i vänsterutförande

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler

M25 i vänsterutförande

Inläggav Johnny » ons 14 jun, 2017 10:04

Jag bor i Kålltorp och har utsikt över spårvägen från mitt skrivbord. Idag på förmiddagen har jag sett en M25 i vänsterutförande köra förbi flera gånger i riktning Torp. Är det någon som vet varför man kör runt,runt? Igår såg jag vagnen kopplad till en annan M25 ute på stan. "Nyfiken"
Johnny

Re: M25 i vänsterutförande

Inläggav alex87 » tor 15 jun, 2017 1:00

Johnny skrev:Jag bor i Kålltorp och har utsikt över spårvägen från mitt skrivbord. Idag på förmiddagen har jag sett en M25 i vänsterutförande köra förbi flera gånger i riktning Torp. Är det någon som vet varför man kör runt,runt? Igår såg jag vagnen kopplad till en annan M25 ute på stan. "Nyfiken"

Det du såg igår var att vagnen var kopplad tillsammans med 621, och ute på helt vanligt abonnemang. Körningen du såg när vagnen var ensam däremot, var förmodligen en provkörning, man testar ett nytt system för växelomläggning.
Spårvagnsförare i Göteborg samt aktiv i Spårvägssällskapet Ringlinien som trafikpersonal.
Rätta mig om jag har fel, även solen har sina fläckar!
Användarvisningsbild
alex87

Återgå till Spårtrafik