BSB101 skrev:leifd skrev:Hemskt ledsen då, men eftersom jag ju läste detta i min morgontidning. Därför följde jag faktiskt inte länken, vilket ju naturligtvis är beklagligt.
Klart man kan informera på hemsidan, men normala småjobb, borde man ju bara kunna åka ut och fixa, särskilt om man inte ens tänker störa trafiken.
Men såklart vill man väl hela tiden visa hur duktig man är, genom att berätta småsaker...
Om man genomför arbeten med trafiken igång brukar det allt som oftast innebära någon påverkan, stor eller liten. Sen har nog kommunen viss erfarenhet av att det räcker med att sätta upp två sergeanter med avspärrningsband mellan på en gata så börjar folk höra av sig och undrar vad som är på gång.
Nåja, jag vet ju inte vad du som är anonym kan ha för erfarenheter, men jag själv som bott i en riktig spårvägsstad i över 60 år och dessutom jobbat rätt många år på dess spårväg, har väl inte riktigt den uppfattningen.
Men på senare år har de ju blivit så märkvärdigt o så komplicerat att göra minsta lilla grej. Kanske beror på den storstadpåverkan som upphandlingförfarande medför.
Än så länge går det ju faktiskt att använda billigare metoder och få bättre resultat, men man ser ju var åt det pekar, på många sätt.
Märkligt att det ska behöva vara så, tycker ju man skulle försöka hålla saker enkla, men de är väl inte lika lönsamt antagligen.
Nåja, inge idé att argumentera egentligen, man har ju ändå bara fel, känns det som.
Ägare till väl fungerande OLYMPUS OM2, men använder numera OLYMPUS OM-D E-M10 och CASIO EX-H15 samt Samsung Galaxy Note4 SM-N910F