Kan man inte bygga bostäder utan tunnelbana

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler

Re: Kan man inte bygga bostäder utan tunnelbana

Inläggav Inge » lör 03 jun, 2017 6:43

BSB101 skrev:
Inge skrev:Sollentunaexemplet bevisar väl bara att man har för dåliga planer i förhållande till begärt markpris?

Vad markpriset var vet jag inte men tydligen ansåg den privata köparen att det av den privata säljaren begärda priset var rimligt. Det är inte överallt i Stockholm du kan köpa mark nära spårbunden trafik, E4an, bra tvärförbindelser och mitt i mellan city och Arlanda med en färdig detaljplan som medger ett flertal 76,5 meter höga hus.

Gällande detaljplaner är det även så att det i stort sätt alltid idag är markägaren som skickar in en begäran om en ändring.

Men visa vill leva kvar i sin egen bubbla med vanföreställningar och om man mår bra av det och inte skadar någon annan så gör det inte mig något.

Så du menar att det bara finns en detaljplan i Sollentuna? -Ja det förklarar ju saken. Eller är det helt enkelt så att du håller med om att alla detalkplaner utom en är så dåliga att de helt enkelt inte bör räknas?

PS Att Sollentuna har kvar sitt kommunala bostadsbolag är inget bra. Ytterst få hade velat bo i Sollentunas kommunala bostäder om alternativ funnits. Företrädesvis alternativ byggda enligt eftertraktade detaljplaner.

Men tyvärr kan man ju som kommunpolitiker hindra sådana planer för att tvinga in folk i sitt egenförvaltade dåliga boende...och det gör man.
Användarvisningsbild
Inge

Föregående

Återgå till Spårtrafik