Frågor rörande Nybohovshissen

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler

Re: Frågor rörande Nybohovshissen

Inläggav roggek » lör 27 maj, 2017 0:37

daniel_s skrev:
Odd skrev:
LÅ1 skrev:...
Men med en mer normal hiss och rulltrappa skulle väl SL kunna spara in en vakt. Och för de som kan använda rulltrappa får man väl säga att servicen skulle bli bättre. Väntetiden försvinner ju.

Har hissens vinkel med om man måste ha en vakt i den eller ej?

Nej, men däremot hissens inredning.

Gissar nog mer på att den s.k. "MTR-vakten" sitter där av olika "disciplinära" orsaker...

(Kan tänka mig att en förare som varit med om Person Under Tåg, känner att han/hon gör mer nytta i Nybohovshissen ur en arbetsterapeutisk/psykologisk vinkel, än att påminnas om en hemsk händelse längs spåren och gå hemma och må pyton... :wink:)

För hissens "inredning" är nog inte enbart den generella orsaken till att vakten fortfarande existerar, TryggC ser nog hissen så bra i sina monitorer numera, annars vore det bra konstigt...

Så om nu Nybohovshissen byggs om till två hissar, så blir det nog inte konstigare än Snedhissen på T-centralen...Utan vakt
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
Användarvisningsbild
roggek

Inläggav Odd » lör 27 maj, 2017 8:08

roggek skrev:(Kan tänka mig att en förare som varit med om Person Under Tåg, känner att han/hon gör mer nytta i Nybohovshissen ur en arbetsterapeutisk/psykologisk vinkel, än att påminnas om en hemsk händelse längs spåren och gå hemma och må pyton... :wink:)

Jag kan tänka mig att du kan tänka dig det, men jag vet av egen erfarenhet att det inte går att dra en sådan slutsats över huvud taget. Jag menar inte att det inte finns någon som skulle trivas med att vara hissvakt efter en PUT men däremot vet jag att alla är olika och reagerar olika när det inträffar. Det finns inget rätt eller fel sätt, men däremot väldigt många felaktiga antaganden!
När man tänker för mycket kan man ibland skapa problem som inte fanns där från början -Nalle puh
Användarvisningsbild
Odd

Inläggav roggek » lör 27 maj, 2017 16:02

Odd skrev:
roggek skrev:(Kan tänka mig att en förare som varit med om Person Under Tåg, känner att han/hon gör mer nytta i Nybohovshissen ur en arbetsterapeutisk/psykologisk vinkel, än att påminnas om en hemsk händelse längs spåren och gå hemma och må pyton... :wink:)

Jag kan tänka mig att du kan tänka dig det, men jag vet av egen erfarenhet att det inte går att dra en sådan slutsats över huvud taget. Jag menar inte att det inte finns någon som skulle trivas med att vara hissvakt efter en PUT men däremot vet jag att alla är olika och reagerar olika när det inträffar. Det finns inget rätt eller fel sätt, men däremot väldigt många felaktiga antaganden!

Nä, det var bara ett antagande, och tydligen ett felaktigt sådant... :cheesygrin:
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
Användarvisningsbild
roggek

Föregående

Återgå till Spårtrafik