Solplatserna på T Odenplan?

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler

Re: Solplatserna på T Odenplan?

Inläggav Odd » tis 08 maj, 2018 11:29

En matta med sådana här på taket kommer nog skrämma bort de flesta. De som fortfarande kliver upp på det gör det av princip...
Bild
Jag brukar alltid värdera information efter vilka intressen den som avsänder budskapet företräder.
Användarvisningsbild
Odd

Inläggav Enceladus » tis 08 maj, 2018 11:50

Det finns en viss skillnad mellan takklättring och spårspring, men i det senare fallet verkar gummimattor inte ses som en verkningsfull åtgärd:

Tamsons skrev:Jag skulle vilja se mer verkningsfulla åtgärder än glättiga broschyrer och gummimattor.
Enceladus

Inläggav TKO » tis 08 maj, 2018 12:10

Ska vi - som så många på detta forum - utgå från att husbondens röst alltid har rätt är det alltså ändrad lagstiftning ("Lagen om förbud att klättra upp på stationstaket vid Odenplan") och strängare straff ("Dömes till 8 års fängelse, i allvarliga fall till livstid").

Fan tro´t sa rellingen...'

/TKO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
TKO

Inläggav BSB101 » tis 08 maj, 2018 12:37

TKO skrev:
BSB101 skrev:Om folk vill ta sig upp kommer folk att ta sig upp. Ska vi stängsla in alla klättervänliga träd också?

Det där är ingen hållbar attityd: "Folk är dumma - låt dom slå ihjäl sej..."

tycker
Thomas K Ohlsson

Minst lika hållbar attityd som "Folk är dumma - låt os stängsla i allt farligt och vaddera allt spetsigt..."
SSS-forum - där det är helt okej att generalisera och komma med direkta felaktigheter om grupper så länge det är rätt grupper och man avslutar med en smiley. ;)
BSB101

Inläggav TKO » tis 08 maj, 2018 12:47

BSB101 skrev:
TKO skrev:
BSB101 skrev:Om folk vill ta sig upp kommer folk att ta sig upp. Ska vi stängsla in alla klättervänliga träd också?

Det där är ingen hållbar attityd: "Folk är dumma - låt dom slå ihjäl sej..."

tycker
Thomas K Ohlsson

Minst lika hållbar attityd som "Folk är dumma - låt os stängsla i allt farligt och vaddera allt spetsigt..."

Vi tycker - liksom i de flesta frågor - olika. Det vill säga "jag har rätt och ni har fel".

En mer positiv syn kan vi höra från ett berg - väl värd att ta till sej.

Och nu avslutar jag detta försök till folkupplysning!

Thomas K Ohlsson
amatörpredikant/agitator
TKO

Inläggav BSB101 » ons 09 maj, 2018 21:43

Den stora skillnaden ligger i att du (TKO) alltid anser att du har rätt medan jag lyssnar på mina medmänniskor och ser att att samhället är mer komplicerat än svart och vitt. Jag avstår även från härskartekniker.
SSS-forum - där det är helt okej att generalisera och komma med direkta felaktigheter om grupper så länge det är rätt grupper och man avslutar med en smiley. ;)
BSB101

Inläggav TKO » ons 09 maj, 2018 21:53

Tack för upplysningen - en uppvisning i självförhärligande debattteknik.
(Eftersom jag alltid vet allt bäst har jag aldrig funnit någon anledning att lyssna på vad andra säger och tycker - det vore bara slöseri med min dyrbara tid!)

Kram från Thomas
TKO

Inläggav BSB101 » ons 09 maj, 2018 22:30

Måste vara skönt att leva inom sin egna behagliga bubbla, du måste delge oss andra vid tillfälle. Vi andra fortsätter att leva och verka i verkligheten.
BSB101

Föregående

Återgå till Spårtrafik