Premiär med C30

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler

Premiär med C30

Inläggav AleWi » ons 12 aug, 2020 5:33

Den 11 augusti 2020 i Liljeholmen invigde Kristoffer Tamsons den nya tunnelbanevagnen C30 som kommer att trafikera den röda linjen i Stockholm. I filmen får följa med på invigningen och premiärturen från Liljeholmen till Gärdet samt lite från den andra turen från Gärdet mot Alby.
Senast redigerad av AleWi ons 12 aug, 2020 18:19, redigerad totalt 4 gånger.
Användarvisningsbild
AleWi

Re: Premiär med C30

Inläggav Odd » ons 12 aug, 2020 7:22

AleWi skrev:
Den 11 augusti 2020 i Liljeholmen invigde Kristoffer Tamsons den nya tunnelbanevagnen C30 som kommer att trafikera den röda linjen i Stockholm. I filmen får följa med på invigningen och premiärturen från Liljeholmen till Gärdet samt lite från den andra turen från Gärdet mot Alby.

Vet inte hur man bäddar in filmen, få inte det att fungera, kan någon berätta vad jag ska göra för att den ska bäddas in korrekt.

Kul. Ange endast klipp-id i Youtube-taggen, strängen efter "v=". Om det finns ett "&" - tecken så stoppa innan det.
Jag brukar alltid värdera information efter vilka intressen den som avsänder budskapet företräder.
Användarvisningsbild
Odd

Inläggav AleWi » ons 12 aug, 2020 7:33

[quote="Odd"][quote="AleWi"][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8X473yf8h8k[/youtube]

Vet inte hur man bäddar in filmen, få inte det att fungera, kan någon berätta vad jag ska göra för att den ska bäddas in korrekt.[/quote]

Kul. Ange endast klipp-id i Youtube-taggen, strängen efter "v=". Om det finns ett "&" - tecken så stoppa innan det.[/quote]

Jag får inte det att fungera
Användarvisningsbild
AleWi

Inläggav daniel_s » ons 12 aug, 2020 7:33

Den där funktionen har varit ur funktion ett tag. Enklast är väl att lägga en vanlig länk: https://www.youtube.com/watch?v=8X473yf8h8k

Varför står det en man bredvid Tamsons med händerna i fickorna?
daniel_s

Inläggav LÅ1 » ons 12 aug, 2020 8:56

daniel_s skrev:Den där funktionen har varit ur funktion ett tag. Enklast är väl att lägga en vanlig länk: https://www.youtube.com/watch?v=8X473yf8h8k

Varför står det en man bredvid Tamsons med händerna i fickorna?

Har funkat problemfritt för mig!

AleWi skrev:
Odd skrev:
AleWi skrev:

Vet inte hur man bäddar in filmen, få inte det att fungera, kan någon berätta vad jag ska göra för att den ska bäddas in korrekt.

Kul. Ange endast klipp-id i Youtube-taggen, strängen efter "v=". Om det finns ett "&" - tecken så stoppa innan det.

Jag testade i testforumet. Fungerade utmärkt för mig!
Ett tips till AleWi är att man kan trycka på CITERA-knappen på ett inlägg för att se hur det är skrivet. Man behöver ju inte trycka på Skicka-knappen sedan utan backa ut, eller stänga fliken.
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
LÅ1

Inläggav roggek » ons 12 aug, 2020 13:01

daniel_s skrev:Varför står det en man bredvid Tamsons med händerna i fickorna?

Ja, för att han gjorde det?

Det är väl inte bara statsministern som har SÄPO-personal med sig...
Tamsons är så illa omtyckt så att han behöver nog en viss styrka av säkerhetspersonal runt om kring sig...
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
Användarvisningsbild
roggek

Inläggav Hans Wibacke » ons 12 aug, 2020 13:29

roggek skrev:

Tamsons är så illa omtyckt så att han behöver nog en viss styrka av säkerhetspersonal runt om kring sig...

Det ser förvisso lite nonchalant ut att Miljö- och kollektivtrafikregionråd Tomas Eriksson står med händerna i fickorna när Kristoffer Tamsons talar, men herr Eriksson tar i alla fall ut händerna när han får ordet. Jag noterar i andra klipp att Tomas Eriksson även där (på andra platser) gillar att stå med händerna i fickorna. Det kanske är bra att inte kladda runt med händerna i dessa virustider?
Användarvisningsbild
Hans Wibacke

Inläggav Odd » ons 12 aug, 2020 17:10

AleWi skrev:...

Jag har magiska krafter på forumet, om du tillåter så kan jag ändra på ditt startinlägg så att Youtube-länken fungerar, eller i alla fall försöka. Med ditt tillstånd, förstås!
Jag brukar alltid värdera information efter vilka intressen den som avsänder budskapet företräder.
Användarvisningsbild
Odd

Inläggav AleWi » ons 12 aug, 2020 17:13

Odd skrev:
AleWi skrev:...

Jag har magiska krafter på forumet, om du tillåter så kan jag ändra på ditt startinlägg så att Youtube-länken fungerar, eller i alla fall försöka. Med ditt tillstånd, förstås!

Du kan försöka, jag lyckades inte. Klickade på knappen citera men inlägget citeras inte heller.
Senast redigerad av AleWi ons 12 aug, 2020 18:19, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
AleWi

Inläggav Hans Wibacke » ons 12 aug, 2020 18:07

AleWi skrev:[...] Klickade på knappen citera men inlägget citeras inte heller.

Du har gissningsvis inaktiverat BBCode. Klicka ur den kryssrutan under formuläret eller ändra i kontrollpanelen under Inställningar -> Ändra postningsstandarder -> Aktivera BBCode som standard (ska vara "ja").
Användarvisningsbild
Hans Wibacke

Inläggav daniel_s » ons 12 aug, 2020 20:51

Hans Wibacke skrev:
roggek skrev:

Det ser förvisso lite nonchalant ut att Miljö- och kollektivtrafikregionråd Tomas Eriksson står med händerna i fickorna när Kristoffer Tamsons talar, men herr Eriksson tar i alla fall ut händerna när han får ordet. Jag noterar i andra klipp att Tomas Eriksson även där (på andra platser) gillar att stå med händerna i fickorna. Det kanske är bra att inte kladda runt med händerna i dessa virustider?

Med tanke på vad man antagligen har stoppat ned i sina fickor i form av plånböcker, mobiltelefoner m m så tror jag att det är bättre att ha sina nyligen tvättade händer i luften.

För övrigt fanns det för många år sedan en viss ansvarsperson på stora lokaltrafiken som hade för vana att stå med händerna i fickorna och liksom röra på dem så att det såg lite roligt ut. Fast det kom nog aldrig med i TV... :mrgreen:
daniel_s

Inläggav dr Cassandra Nojdh » mån 17 aug, 2020 20:46

Hans Wibacke skrev:
roggek skrev:

Det där är en ren maktdemonstration från (Mps):s sida. De ska visa att "utan oss måste ni gå till Sverigedemokraterna och det törs ni inte". Hela syftet den påhittade regionrådstiteln "Miljö- och kollektivtrafikregionråd" är ju att förse Tamsons med en överrock.
Så över till Soccomoro alias Jazzbacillen alias dr Cassandra Nöjdh alias Durkdrivna Doris etc. etc (ljudkonst av Lars-Gunnar Bodin)
dr Cassandra Nojdh

Inläggav BSB101 » ons 19 aug, 2020 12:14

dr Cassandra Nojdh skrev:Det där är en ren maktdemonstration från (Mps):s sida. De ska visa att "utan oss måste ni gå till Sverigedemokraterna och det törs ni inte". Hela syftet den påhittade regionrådstiteln "Miljö- och kollektivtrafikregionråd" är ju att förse Tamsons med en överrock.

Så M har gett sitt eget regionråd en överrock i form av en MP-politiker för att man inte vågar gå till SD? Det är knappast M som är orsaken till att SD inte fick vara med och bestämma i Stockholm denna mandatperiod.
BSB101

Inläggav dr Cassandra Nojdh » ons 19 aug, 2020 18:35

BSB101 skrev:
dr Cassandra Nojdh skrev:Det där är en ren maktdemonstration från (Mps):s sida. De ska visa att "utan oss måste ni gå till Sverigedemokraterna och det törs ni inte". Hela syftet den påhittade regionrådstiteln "Miljö- och kollektivtrafikregionråd" är ju att förse Tamsons med en överrock.

Så M har gett sitt eget regionråd en överrock i form av en MP-politiker för att man inte vågar gå till SD? Det är knappast M som är orsaken till att SD inte fick vara med och bestämma i Stockholm denna mandatperiod.

Jaså, flugorna dras till sockerbiten.

Den som läser mitt inlägg ser att jag inte utpekat (m) som orsak till någonting. Alla andra påståenden är bara halmdockor.

Nu är det såhär va, att efter valet 2018 så saknade den sk. alliansen egen majoritet i regionfullmäktige och var tvungen att göra upp med något småparti för att förhindra att (s) + (v) tog makten i Regionen. Då blev det (mp), men det kostade. I övrigt förefaller det som om allianssyskonen inte litar påtagligt mycket på varandra, sjukvårdsregionrådet Anna Starbrink (l) har ju försetts med hela två överrockar, Tobias Nässén (m), vård- och valfrihetsregionråd samt Ella Bohlin (kd), vårdutvecklingsregionråd.
Så över till Soccomoro alias Jazzbacillen alias dr Cassandra Nöjdh alias Durkdrivna Doris etc. etc (ljudkonst av Lars-Gunnar Bodin)
dr Cassandra Nojdh

Inläggav Odd » ons 19 aug, 2020 19:36

dr Cassandra Nojdh skrev:
BSB101 skrev:

Den som läser mitt inlägg ser att jag inte utpekat (m) som orsak till någonting. Alla andra påståenden är bara halmdockor.

Nu är det såhär va, att efter valet 2018 så saknade den sk. alliansen egen majoritet i regionfullmäktige och var tvungen att göra upp med något småparti för att förhindra att (s) + (v) tog makten i Regionen. Då blev det (mp), men det kostade. I övrigt förefaller det som om allianssyskonen inte litar påtagligt mycket på varandra, sjukvårdsregionrådet Anna Starbrink (l) har ju försetts med hela två överrockar, Tobias Nässén (m), vård- och valfrihetsregionråd samt Ella Bohlin (kd), vårdutvecklingsregionråd.

Ingen som övervägt att det kanske är så enkelt att det är en (o)vana hos honom och det inte alls är någon politisk markering. Nån påpekade ju till och med att han brukar göra så.
Användarvisningsbild
Odd

Inläggav Hans Wibacke » ons 19 aug, 2020 20:13

Odd skrev:Ingen som övervägt att det kanske är så enkelt att det är en (o)vana hos honom och det inte alls är någon politisk markering. Nån påpekade ju till och med att han brukar göra så.

Tomas Eriksson är i alla fall inte ensam i det polistiska styret om det. Gustav Hemming verkar också gilla att ha händerna i fickorna.
https://mitti.se/images/4764235-650x.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... n_2018.jpg
Användarvisningsbild
Hans Wibacke

Inläggav Hechtwagen » tor 20 aug, 2020 18:01

Hans Wibacke skrev:
Odd skrev:Ingen som övervägt att det kanske är så enkelt att det är en (o)vana hos honom och det inte alls är någon politisk markering. Nån påpekade ju till och med att han brukar göra så.

Tomas Eriksson är i alla fall inte ensam i det polistiska styret om det. Gustav Hemming verkar också gilla att ha händerna i fickorna.
https://mitti.se/images/4764235-650x.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... n_2018.jpg

Anses inte nonchalant eller olämpligt att herrar har händerna i byxfickorna i till exempel England men jag avråder ändå offentliga personer från att ha det.
Användarvisningsbild
Hechtwagen

Inläggav Joakim W » tor 20 aug, 2020 18:55

Var det premiär för händer i fickorna-diskussionen eller C30? :-D

Låt grabbarna ha händerna i fickorna, det är hur skönt som helst ju... :-D
22-åring från Södertälje intresserad av tåg och spårvagnar!
Besök gärna min hemsida, http://www.jowahlen.se!
Joakim W

Inläggav C12C3C3C12 » tor 20 aug, 2020 21:42

AleWi skrev:

Hehe nästan som spöktågen turerna 13-51 + 13-52 som gick en tur vardera tomtåg Nyboda-Alby mittenspåret, i trafik till Gärdet med vändning på vändspåret i tunneln under Hjorthagen samt "Ej i trafik" tillbaka till Nyboda :)
C12C3C3C12

Inläggav BSB101 » fre 21 aug, 2020 19:15

dr Cassandra Nojdh skrev:
BSB101 skrev:

Som sagt, det är knappast M som är orsaken att det blev MP istället för SD. Gällande rockar så är det knappast det som är orsaken till regionråd med med möjliga överlappande ansvarsområden.
BSB101

Nästa

Återgå till Spårtrafik (bilder)