Gula faran på väg hem idag

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler

Gula faran på väg hem idag

Inläggav /jes » tis 04 feb, 2020 11:11

Bild

Äntligen kan man kanske säga?
Användarvisningsbild
/jes

Re: Gula faran på väg hem idag

Inläggav dr Cassandra Nojdh » tis 04 feb, 2020 20:52

Jag tackar direktörn för denna bild, som uppenbarligen är tagen vid de fula vagnhallarna vid Aga. Som jag har förstått det är alla A34-vagnar sålda till Norrköping och förvandlas nu (successivt) till M06 när den blå tejpen dras av. Det är väl rimligtvis AB SS som gör denna avstrajpning. Därefter transport "hem" (och förmodligen ett välkommet tillskott till Nkpg:s vagnflotta).

Hur går det med leveranserna av A35 till SpC? Det kanske kamrat Widén kan upplysa om?
Så över till Soccomoro alias Jazzbacillen alias dr Cassandra Nöjdh alias Durkdrivna Doris etc. etc (ljudkonst av Lars-Gunnar Bodin)
dr Cassandra Nojdh

Inläggav leifd » tor 06 feb, 2020 11:37

/jes skrev:Äntligen kan man kanske säga?[/quote

Jag det behövs ju vagnar här i Norrköping, men det lär ta tid inna vi ser denna (dessa) i trafiken.

]
dr Cassandra Nojdh skrev:Jag tackar direktörn för denna bild, som uppenbarligen är tagen vid de fula vagnhallarna vid Aga. Som jag har förstått det är alla A34-vagnar sålda till Norrköping och förvandlas nu (successivt) till M06 när den blå tejpen dras av. Det är väl rimligtvis AB SS som gör denna avstrajpning. Därefter transport "hem" (och förmodligen ett välkommet tillskott till Nkpg:s vagnflotta).

Vad som sagts, är ju att (om det på bilden är fd vagn 4) så ska deen till Tillberga för reparation av kollisionsskador (boggi upp genom golvet i samband med kollision och urspårning). Sen kommer vagnen till Norrköping, där den sen ska få F8-undrhåll (tungt underhåll enligt garantiregler mm). Detta kommer att ta ett antal månader. Så kanske ser vi denna vagn i trafik efter sommaren eller så. Vagnen boggier kom till Norrköping för några veckor sedan (korgen står nu på verkstadsboggier) och har sedan skickats vidare till Tyskland för revision (tungt underhåll). De övriga 5 vagnarna kommer också att få F8 i den nybyggda revisonsverkstaden i Norrköping. Dock är verkstaden inte helt klar ännu (februari enligt plan), sen ska den ju sättas i bruk, så det tar väl ett tag innan verksamheten där rullar på ordentligt.
Den nya uppställningshallen togs i bruk efter årsskiftet (två nya spår under tak).
Användarvisningsbild
leifd

Inläggav dr Cassandra Nojdh » fre 07 feb, 2020 18:28

Tack för denna utförliga redogörelse. Ja, vagnarna har ju gjort tung tjänst i Stockholm, så det är befogat med en rejäl revision. Hoppas att vagnarna sedan kommer att tjäna Norrköping lika väl i många år.
Så över till Soccomoro alias Jazzbacillen alias dr Cassandra Nöjdh alias Durkdrivna Doris etc. etc (ljudkonst av Lars-Gunnar Bodin)
dr Cassandra Nojdh

Återgå till Spårtrafik (bilder)