Stockholm. Slussen. Hål i taket

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler

Stockholm. Slussen. Hål i taket

Inläggav bark » lör 31 mar, 2018 11:46

Eftersom jag är av åsikten "bättre halvdåliga bilder av en ombyggnad i Stockholms tunnelbana än inga bilder alls" kommer här några från förra veckan där hålet i taket vid Slussen under Södermalmstorg nu verkar färdigsågat.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
bark

Re: Stockholm. Slussen. Hål i taket

Inläggav LÅ1 » lör 31 mar, 2018 11:52

Oj, oj, oj! Där har jag passerat ofta, senast i går, långfredag, i tåg, utan att märka något. Måste byta tåg till ett efterföljande där, för att kolla in läget, nästa gång.
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
LÅ1

Inläggav Odd » lör 31 mar, 2018 19:36

Kommer detta uppöppnande endast att vara under delar av byggtiden eller kommer stationen att få njuta av mer dagsljus i framtiden?
Jag brukar alltid värdera information efter vilka intressen den som avsänder budskapet företräder.
Användarvisningsbild
Odd

Inläggav Leif Steen » sön 01 apr, 2018 12:35

Endast under byggtiden. Dock blir den cirka 6 år. Därefter ska det återställas men med vissa modifieringar.
Det ska bli spännande att se den provisoriska ”biljetthallen” ovan däcket! Lite av känsla pre 1954-55, osäker tidsuppgift då ombyggnaden inför 1957 års sammanbindning började. Vet någon mer exakt datum? Hittar inte den i Tunnelbaneboken från 1957.
"Det vi inte minns, har inte hänt"
Användarvisningsbild
Leif Steen

Återgå till Spårtrafik (bilder)