Vaghallsbygget på Ringön

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler

Vaghallsbygget på Ringön

Inläggav Harald » lör 18 nov, 2017 22:27

Jag vet att det finns någon gammal bildtråd om detta, men den har inte varit aktiv på ett bra tag. Eftersom det har blivit omstart på byggprojektet så tar vi väl en omstart på bildvisningen också. Nu kommer bygget att pågå tills allt är klart.

Vi börjar med platskontoret. Den avbildade vagnen liknar väl mest en Tatra av något slag:

Bild

Infarten ska ligga bortom de närmaste träden. Mitt i bilden pågår arbete med att flytta cykelbanan i sidled:

Bild

Här ska den första enkla uppställningen under skärmtak (etapp 1) byggas:

Bild

Ungefär här blir den västra änden på den stora hallen med servicehall och driftverkstad (etapp 2):

Bild

Vy österut över det som tidigare var spår 22 och uppåt på Kvillebangården och nu kommer att bli en del av vagnhallsområdet:

Bild

Här har vi den östra änden av vagnhallstomten. Traversen tillhör GS banförråd. Mitt i bilden blir det bilinfart. Till höger kommer verkstaden att ligga:

Bild

En sällsynt växt enligt floran, men det är ingen risk att projektet stoppas p.g.a. det. Den heter kardvädd och är inte inhemsk i Sverige utan odlad men förvildas ibland som här och det är som sådan den är sällsynt:

Bild
Harald

Re: Vaghallsbygget på Ringön

Inläggav TKO » mån 20 nov, 2017 8:10

Tack för bildreportaget!
Jag hoppas vi får följa bygget ända fram till den första vagnen rullar in...

När förväntas bygget vara klart?

/TKO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
TKO

Inläggav Harald » mån 20 nov, 2017 8:40

TKO skrev:När förväntas bygget vara klart?

Ja, just ja. Det kan ju vara praktiskt att lägga in en länk till inlägget som var orsaken till att jag gick ut med kameran:
viewtopic.php?f=14&t=39688#p362771
Harald

Inläggav TKO » mån 20 nov, 2017 10:54

Tackar!

(Jag hade ju själv skrivit i tråden som hänvisades till så jag borde kommit ihåg var jag skulle leta... men ack icke!)

/TKO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
TKO

Återgå till Spårtrafik (bilder)