Switch to mobile style

Entreprenör på SSnJ

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler

Entreprenör på SSnJ

Inläggav mamma Ulla » lör 05 aug, 2017 3:57

Enligt den här artikeln blir stockholmarna provocerade av målningen på en av entreprenörernas bilar:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/bil-provocerar-stockholmsborna

Jag tror f.ö. texten ”Money ain´t a problem” på bilen, stämmer ganska bra...

De som känner på sig att man lätt blir kränkt av stora bilar och inte helt utjämnade könsstrukturer, rekommenderas att hålla sig borta från Sveavägen ikväll...
40 000 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
mamma Ulla

Re: Entreprenör på SSnJ

Inläggav daniel_s » lör 05 aug, 2017 10:56

Hm, jag kanske skulle be någon att måla (eller man kanske bara folierar nuförtiden?) några stiliga nakna män på min bil. Tror att man får anstränga sig rätt mycket hårdare för att reta upp någon med det!?
daniel_s

Inläggav LÅ1 » lör 05 aug, 2017 11:22

daniel_s skrev:Hm, jag kanske skulle be någon att måla (eller man kanske bara folierar nuförtiden?) några stiliga nakna män på min bil. Tror att man får anstränga sig rätt mycket hårdare för att reta upp någon med det!?

Förmodligen!

Men just innevarande vecka är det helt politiskt korrekt att sexualisera "det offentliga rummet". Men inte de följande 51 veckorna! :roll:
Bli blodgivare - Ge blod !
LÅ1

Inläggav Hechtwagen » sön 06 aug, 2017 15:35

För att citera en kvinnlig bekant från andra sidan jordklotet: "A car with a naked lady on it, who can be against that?!"

Nästa vecka får väl SL brottas med en nazistlastbil med ett motivlackat malteserkors som helt saknar nazistanknytning men när drevet väl går så ska alla med!

Varför är det alltid de som anser sig vara mest tolleranta som i själva verket är alla mest intolleranta?
Användarvisningsbild
Hechtwagen

Inläggav Per Lind » sön 06 aug, 2017 20:12

Sverige är känt som det frigjorda landet men vi är väldigt pryda.
Såg en rörmokares bil i Tyskland i somras där en mycket lättklädd kvinna i duschen prydde montörens skåpbil.
Hade aldrig funkat i det "frigjorda" Sverige.
-Per
Sluta med plågsamma särskrivningar! Ord som uttalas ihop skall också skrivas ihop!
Användarvisningsbild
Per Lind

Inläggav TKO » mån 07 aug, 2017 10:03

Som gammal elev vid ThG vill jag gärna påminna om devisen:

"Att tänka fritt är stort
men tänka rätt är större"

För många skribenter på detta forum kan detta komma som en chock, men det ligger mycket i de orden...

vänligen
Thomas K Ohlsson
156 234 användare ogillar detta inlägg!
TKO

Inläggav Inge » mån 07 aug, 2017 10:47

Att tänka kränkt är störst.
Användarvisningsbild
Inge

Inläggav Harald » mån 07 aug, 2017 11:08

TKO skrev:"Att tänka fritt är stort

Ja, landets äldsta lärosäte har ju den devisen, och jag trodde knappt mina ögon när jag såg den första gången. Problemet är ju att avgöra vad som är rätt och vem som som gör det. Om den gör fel så blir konsekvensen att alla tänker fel. Vid fritt tänkande finns chansen att åtminstone någon tänker rätt.
Harald

Inläggav TKO » tis 08 aug, 2017 11:38

Harald skrev:
TKO skrev:"Att tänka fritt är stort

Ja, landets äldsta lärosäte har ju den devisen, och jag trodde knappt mina ögon när jag såg den första gången. Problemet är ju att avgöra vad som är rätt och vem som som gör det. Om den gör fel så blir konsekvensen att alla tänker fel. Vid fritt tänkande finns chansen att åtminstone någon tänker rätt.

Jag håller (egentligen) med.

Men när "rätten att tänka fritt" används som ursäkt för allehanda dumheter är det lätt att börja tvivla...

Om vi återgår till trådens ursprungsämne - stötande/provocerande billackeringar - så tror jag de allra flesta är eniga om att det finns motiv som ej bör förekomma, en del lackeringar/motiv är till och med olagliga. Att då motivera sin egen åsikt att ett visst motiv inte är stötande med "man får väl tänka fritt" är enligt min mening inget bra argument. Jo du får tänka "fan vad häftigt att lacka bilen med en naken pinuppa", den rätten har ingen ifrågasatt. Men det är därför inte givet att du får köra omkring med en sådan bil... analogt med att det inte är straffbart att tänka "jag ska sno din bil" - men det är däremot straffbart att göra det!

Sedan är det naturligtvis så att om man åtar sej uppdrag frånn en så ängslig organisation som Storstockholms Lokaltrafik så får man finna sej i att uppdragsgivaren har synpunkter på både ditt och datt i samband med uppdragets utförande. Tycker man det är fel finns det säkert andra kunder att vända sej till!

(Själv är jag så "politiskt korrekt" att jag numera uteslutande använder den tyska benämningen "Spätburgunder" för druvan/vinet "Pinot Noir/Nero/Negro", allt för att undvika att någon känner sej KRÄNKT!)

Thomas K Ohlsson
tänker såväl rätt som fritt!
156 234 användare ogillar detta inlägg!
TKO

Återgå till Spårtrafik (bilder)