Intressant bild från Facebook

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler

Intressant bild från Facebook

Inläggav thbe » tor 20 jul, 2017 7:53

Användarvisningsbild
thbe

Re: Intressant bild från Facebook

Inläggav daniel_s » tor 20 jul, 2017 8:09

Ja och så kan man ju observera den blå V6:an! Har faktiskt lite svårt att se vad det är för vagntyp men det är nog inte en C2, så troligtvis en av de fåtaliga C12/C13 som DEN gången målats blå för att sedan bli gröna igen! Skulle möjligen även kunna vara en C3. Men ovanlig är den!
daniel_s

Inläggav AGR » sön 23 jul, 2017 16:20

Detta är en bild av linje 16 som gick VY-NA under morgonrusningen. Detta då det var enkelspår över Skansbron. Under Em, rusningen så gick linje 16 NA-Vy med 4st tåg (tror jag)
Med vänlig hälsning AGR,
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
AGR

Inläggav JohanB » tor 03 aug, 2017 20:01

Skulle gärna ha kört den linjen men detta var ett par år före min tid, mitten av 90-talet någon gång. Måste varit extra utmanande för föraren med utropen i GAS och SLU.
JohanB

Inläggav daniel_s » tor 03 aug, 2017 20:07

Vill inte vara besvärlig men visst var det Skanstullsbron som tågen gick över redan på den tiden AGR? :-D

Körde du L 16 nån gång? Jag var bara tolv år så jag fick nöja mig med att åka med, minns att jag var lite besviken över att det bara var kontaktorvagnar.
daniel_s

Inläggav 218 » fre 04 aug, 2017 9:33

Jag har hört av förare som kört linje 16 att det inte spelade någon roll hur mycket man gapade och skrek vid Gamla Stan att tåget skulle byta bana, folk bytte i alla fall till ett annat tåg tvärs över plattformen. Lär ju inte ha varit så många som gick på heller på "fel sida" av plattformen. Hade linjen varit etablerad så hade det väl varit annorlunda men det där blev nog ganska så misslyckat tyvärr.

218
218

Inläggav LÅ1 » fre 04 aug, 2017 16:44

218 skrev:Jag har hört av förare som kört linje 16 att det inte spelade någon roll hur mycket man gapade och skrek vid Gamla Stan att tåget skulle byta bana, folk bytte i alla fall till ett annat tåg tvärs över plattformen. Lär ju inte ha varit så många som gick på heller på "fel sida" av plattformen. Hade linjen varit etablerad så hade det väl varit annorlunda men det där blev nog ganska så misslyckat tyvärr.

218

"Ha ha, men det är ju inte första april i dag" tänkte nog många! :D
Bli blodgivare - Ge blod !
LÅ1

Inläggav daniel_s » fre 04 aug, 2017 18:13

218 skrev:Jag har hört av förare som kört linje 16 att det inte spelade någon roll hur mycket man gapade och skrek vid Gamla Stan att tåget skulle byta bana, folk bytte i alla fall till ett annat tåg tvärs över plattformen. Lär ju inte ha varit så många som gick på heller på "fel sida" av plattformen. Hade linjen varit etablerad så hade det väl varit annorlunda men det där blev nog ganska så misslyckat tyvärr.

218

Vadå misslyckat? Målet var att få bort tåget från Tub 1, med eller utan folk. Mission accomplished :-)
daniel_s

Inläggav Leif Steen » sön 17 sep, 2017 11:37

Betraktat som insatståg från Vällingby var det alldeles utmärkt. Arbetade i Blåsut vid denna tid och åkte tåget ofta just från Vällingby med byte över plattform vid Slussen fvb. Blåsut. Diggabelt, men som sagt, det blev alldeles för svårt att förstå för gemene man. Bytet över plattform på Gamla Stan var legio.
Den blåa vagnen ser ut att ha sicklor på sidan, alltså en C12/13 ommålad från grön.
"Vi gillar inte deras sound, gitarrgrupper är på väg att försvinna" - Grammofonbolaget Decca när de refuserade Beatles år 1962.
Användarvisningsbild
Leif Steen

Återgå till Spårtrafik (bilder)