SL rensat på Centralen!

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler

Re: SL rensat på Centralen!

Inläggav Leif Steen » fre 21 jul, 2017 16:17

Nu spårade tråden ur!
Det handlar om bortdemonterade spärrar, informationsdisplayer och sådant, den gamla tråden kan väl stå för sig själv?
"Vi gillar inte deras sound, gitarrgrupper är på väg att försvinna" - Grammofonbolaget Decca när de refuserade Beatles år 1962.
Användarvisningsbild
Leif Steen

Inläggav daniel_s » fre 21 jul, 2017 17:12

Vid Karlberg-Centralen (ja den heter ju inte så, men här i forumet kallar vi ju tydligen stationerna för vad vi vill!) har monitorerna för övervakning av dörrstängning tagits bort, liksom automatspärrarna. I övrigt tycks stationen oförändrad. Dörrarna är låsta så jag fick inte tillfälle att provåka den nyreparerade rulltrappan. Hoppas att städarna har blivit utsläppta i alla fall!

IMG_1550.JPG
IMG_1550.JPG (123.26 KiB) Visad 1010 gånger

IMG_1560.JPG
IMG_1560.JPG (103.49 KiB) Visad 1009 gånger
daniel_s

Inläggav Kantorn » ons 26 jul, 2017 12:13

daniel_s skrev:
IMG_1560.JPG

Alltså...
(Hur många inlägg har jag egentligen inlett med Alltså...? För många... nåväl, tillbaka:)

Alltså...

Två saker slår mig.
1: En pall som hinder är väl inte helt svårforcerat. Ja, jag förstår att dörrarna är låsta - men varför står en gammal pall lutad mot dörrarna?
2: Det var en himla massa information om nedlagd station och hänvisning till Odenplan som står på dörrarna. Eller rättare sagt... inte...
Mina önskemål:
Spårväg på linje 4 och från Brommaplan till Näsbypark
Trådbuss på tex samtliga 11x-linjer
Användarvisningsbild
Kantorn

Inläggav TKO » ons 26 jul, 2017 12:16

Alltså...
Jag tror pallen är istället för alla skyltar som borde finnas. Den ska signalera "Stationen är stängd!" innan du kommer fram och rycker i dörren!

gissar
Thomas
156 234 användare ogillar detta inlägg!
TKO

Inläggav Kantorn » ons 26 jul, 2017 12:29

TKO skrev:Alltså...
Jag tror pallen är istället för alla skyltar som borde finnas. Den ska signalera "Stationen är stängd!" innan du kommer fram och rycker i dörren!

gissar
Thomas

Ligger nåt i det du menar. Men det står ju liksom inte vart man ska gå. Men det kanske står annorstädes i och för sig. Tycker nog ändå att en skylt på dörren hade varit praktisk.
Mina önskemål:
Spårväg på linje 4 och från Brommaplan till Näsbypark
Trådbuss på tex samtliga 11x-linjer
Användarvisningsbild
Kantorn

Inläggav Leif Steen » tor 27 jul, 2017 15:21

Effektiv städning och snabb demontage uppenbart på de stängda stationerna (för pendeltågtrafik måste jag tillägga, annars spårar väl tråden ur av detta formella skäl!). Även hänvisningsskyltarna/informationsanslagen blev alla bortstädade. Det var nog inte meningen, men ibland överträffar sig entreprenörerna och verkligheten. Dock alltför sällan....
"Vi gillar inte deras sound, gitarrgrupper är på väg att försvinna" - Grammofonbolaget Decca när de refuserade Beatles år 1962.
Användarvisningsbild
Leif Steen

Inläggav LÅ1 » tor 27 jul, 2017 16:06

Jag gillar skyltarna i gången från T-centralen mot Centralen. Det är en hänvisning till att vända helt om om man skall till Pendeltågen. :D
Men första skylten pekar åt höger och kan uppfattas som om man ska gå till höger om pelarna.
Bli blodgivare - Ge blod !
LÅ1

Föregående

Återgå till Spårtrafik (bilder)