Lite från Malmköping!

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler

Lite från Malmköping!

Inläggav mjtag » ons 03 aug, 2016 20:28

Hejsan!
Här kommer några bilder från helgens besök i Malmköping. Fler finns på hemsidan.

Bild

Bild

Bild

Ha det bra.
/Martin. Spårväg i Stockholm, ja tack.
Besök gärna min blogg, hemsida eller webbalbum
Användarvisningsbild
mjtag

Re: Lite från Malmköping!

Inläggav 1 » ons 03 aug, 2016 23:02

Fina bilder Martin!

Mycket blått är det. Men det skall vi ändra på. Absolut inte fel med blåa vagnar, men vi är många som längtar efter lite rött komplement.

Därför var det en härlig upplevelse när Gävle Stads Spårvägar nr 21 för en tid sedan "rullade" iväg till en extern verkstad för att påbörja sin "make over" för ett nytt liv efter att ha stått och samlat damm i snart 48 år (!!) i vårt gigantiska lager av museivagnar.

Bild

Jag skall så snart tid gives återkomma med "bevakning" av 21:ans pånyttfödelse!

Hälsningar / Lena
Användarvisningsbild
1

Inläggav mjtag » tor 04 aug, 2016 0:43

1 skrev:Fina bilder Martin!

Mycket blått är det. Men det skall vi ändra på. Absolut inte fel med blåa vagnar, men vi är många som längtar efter lite rött komplement.

Hälsningar / Lena

Jag tackar för det. Det är premiärbilder från nya kameran. :)

Blått är ju min favoritfärg så det var trevligt med dessa vagnar, men det stod lite gröna vagnar framme också.

Ha det bra.
/Martin. Spårväg i Stockholm, ja tack.
Besök gärna min blogg, hemsida eller webbalbum
Användarvisningsbild
mjtag

Inläggav Bosse från Kärra » lör 06 aug, 2016 16:55

En fråga om vagn 500 Den har väl ett trappsteg på bakre plattformen ? Detta finns väl inte på alla Stockholms mustanger?
Bosse från Kärra

Inläggav roggek » lör 06 aug, 2016 18:01

Bosse från Kärra skrev:En fråga om vagn 500 Den har väl ett trappsteg på bakre plattformen ? Detta finns väl inte på alla Stockholms mustanger?

Du tänker nog på det "rörliga" främre fotsteget som fanns på SS A25 och Malmös G-vagnar.
https://www.sparvagssallskapet.se/vagnh ... typ_id=224
https://www.sparvagssallskapet.se/vagnh ... typ_id=104

Så svaret blir nej, vagn 500 har inget rörligt fotsteg vare sig bak eller fram...
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
Användarvisningsbild
roggek

Inläggav Bosse från Kärra » tor 11 aug, 2016 10:58

Jag är väl lika dålig att formulera mig som att lägga in bilder här :oops: På tisdag veckan efter var jag i Malmköping där jag inte varit på ca 20år!! Jag fotograferade vagnen på samma ställe.OM jag lärt mig hur man gör när man lägger in bilder så hade varit lättare :oops: Jag menar så här .När man kommer upp på bakre plattformen var det ett trappsteg till man kom upp till konduktörsplatsen? Kan inte komma på att sett det förut ? Hoppas detta är en bättre förklaring.Jag tycker ni har fått det fint där uppe nu.
Bosse från Kärra

Inläggav C12C3C3C12 » tor 11 aug, 2016 11:10

Bosse från Kärra skrev:Jag är väl lika dålig att formulera mig som att lägga in bilder här :oops: På tisdag veckan efter var jag i Malmköping där jag inte varit på ca 20år!! Jag fotograferade vagnen på samma ställe.OM jag lärt mig hur man gör när man lägger in bilder så hade varit lättare :oops: Jag menar så här .När man kommer upp på bakre plattformen var det ett trappsteg till man kom upp till konduktörsplatsen? Kan inte komma på att sett det förut ? Hoppas detta är en bättre förklaring.Jag tycker ni har fått det fint där uppe nu.

Jawohl das stimmt, helt riktigt, på alla Mustanger var det ett trappsteg från bakre plattformen upp till kondisen. Även Ängbyvagnarna hade ett trappsteg från mittplattformen till sittplatserna om jag kommer ihåg rätt.
C12C3C3C12

Återgå till Spårtrafik (bilder)