Sista turen...på Spårvägens dag

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler

Sista turen...på Spårvägens dag

Inläggav uggla » sön 29 maj, 2016 20:18

Broder Claes har beslutat sej för att inte fortsätta som förare. "Naturlig avgång" benämns det.
Efter sista turen intogs diggarplatsen längst bak i vagn 170. Han ser rätt nöjd ut trots allt.
Bilagor
Claes.jpg
Claes.jpg (236.9 KiB) Visad 1881 gånger
MWU/kondis
Användarvisningsbild
uggla

Re: Sista turen...på Spårvägens dag

Inläggav Hechtwagen » sön 29 maj, 2016 22:33

Han körde oss idag och jag må säga att han slutar på topp! :)
Användarvisningsbild
Hechtwagen

Inläggav 1 » sön 29 maj, 2016 23:32

uggla skrev:Broder Claes har beslutat sej för att inte fortsätta som förare.

Min Kära Vän Claes;

Först det officiella uttalandet!

Varmt tack från oss alla i den "museala driften" efter alla de timmar, dagar, nätter och veckor Du har satt av från Ditt liv att föra Dina gedigna kunskaper vidare, att rätt "tygla" våra många gånger rätt vresiga gammelvagnar!

Såsom varandes "reservernas reserv" har jag speciellt denna vår, när jag halkat runt i ordinarietrafiken, mött Dig i övningstågen under dygnets alla timmar. Ditt ständigt glada leende och pedagogiska handlag tycktes oförändrat, även om det var "åska, storm och drivis" klimatmässigt!

Utan överdrift vill jag med emphas påstå att Dina insatser har möjliggjort den kommande sommarens trafik på linje 7N!

När Du nu uppnått aktningsvärd ålder och med "halv siktfart" närmar Dig den reserverade platsen på bänken för "Instruktörer på Djurgårdslinjens Hall of Fame" så kommer jag kraftfullt att klämta på SSB 24 välljudande fotklocka!

"Vad jag lite mer diskret muttrar i Ditt öra";

"Vad i :twisted: :twisted: ....!" Vi klarar oss inte utan Dig... :!: :!:

Men OK! Jag tog själv "time-out" förra året när bara ordet "spårvagn" fick mig att rysa. Jag hade en underbar sommar! Men framåt höstkanten började abstinensen att slå till. Och mot denna "drift" finns det ingen "Nicorette" att tugga! Så det var bara att ringa broder Michaell på utbildningsavdelningen och begära en "avrostning".

Tills dess jag åter möter Din trygga gestalt "ute på linjen" så kommer jag rent obstinat, trots att jag hör Din röst; "Håll för h-vete högerhanden på sandhandtaget, istället torka en saknadens tår från min kind (nä, Du svor nog aldrig vad jag kan påminna mig - även om Du säkert skulle vilja det ibland!) !

Ha det gott Claes och varmt välkommen åter!

Vännen / Lena

Bild
Användarvisningsbild
1

Inläggav Per Lind » mån 30 maj, 2016 12:14

Jag hade turen att få åka med Claes i 170 vilket var en riktig fröjd. Du kör som en gud!
Tyvärr hann jag inte hälsa på Dig men såg Dig sedan körandes flera gånger under dagen.
En gång passerade jag Din ryggtavla vid Skansenslingan men Du var uppe i en diskussion och jag var på väg upp till balkongen för att hinna få bra takbilder innan Du gav Dig iväg. Hade hoppats få en pratstund, men förhoppningsvis träffas vi igen på någon av resorna.
Tack för en trevlig dag, och hoppas att Du återkommer som förare ...
-Per
Sluta med plågsamma särskrivningar! Ord som uttalas ihop skall också skrivas ihop!
Användarvisningsbild
Per Lind

Svar: Sista turen...på Spårvägens dag

Inläggav Olle » mån 30 maj, 2016 18:54

Bild

Claes kanske vill ut och se lite andra spårvagnar runt om i världen, det finns många andra spårvägslinjer att välja på förutom Djurgårdslinjen :D
:-)lle
Användarvisningsbild
Olle

Återgå till Spårtrafik (bilder)