Switch to full style
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Kategoriregler

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Besvara

Peter Witt 1673

tis 03 maj, 2016 14:42

ATM i Milano pryder nu sina nyreviderade vagnar med dessa invändiga skyltar. Man skriver genomgående modellens tillkomstår snarare än vagnens eget tillverkningsår.
Bild

Interiören glänser.
Bild

Dags för avgång från Lambrate.
Bild

Kan påminna hugade milanofarare om att den nya linje 10 som startades i november - och som ersätter den västra halvcirkeln av de under flera år indragna ringlinjerna 29/30 - körs med Peter Wittvagnar.

Re: Peter Witt 1673

tis 03 maj, 2016 16:10

Tack för infon (och det jäkligt fina bilderna :D)! Jag och några polare från SSS planerar en tågluff efter sommarn och då finns Milano med på önskelistan och detta ser ju oerhört lovande ut! Går Peter Witt-vagnarna bara på linje 10, och går de även på helger? (Aldrig varit i Milano så har ingen större koll på staden...)

Re: Peter Witt 1673

tis 03 maj, 2016 20:04

I maj 2017 planerar SSS Resor en större Italien-resa där Milano, Turin, Rom och Neapel ingår.
Dessutom blir det en del smalspår på Sicilien.
-Per

Re: Peter Witt 1673

ons 04 maj, 2016 9:21

Joakim W skrev:Tack för infon (och det jäkligt fina bilderna :D)! Jag och några polare från SSS planerar en tågluff efter sommarn och då finns Milano med på önskelistan och detta ser ju oerhört lovande ut! Går Peter Witt-vagnarna bara på linje 10, och går de även på helger? (Aldrig varit i Milano så har ingen större koll på staden...)

Peter Witt-vagnarna rullar på linjerna 1, 5, 10, 19(halva utsättningen ungefär), 23 och 33. Även helger. På söndagen såg vi bara de linjer som passerar Stazione Centrale, men på dessa var det ingen skillnad.
/Hasse

Re: Peter Witt 1673

ons 04 maj, 2016 22:57

Man kan notera med vilken finess dessa gamla klenoder som fortfarande lever körs med. Strömpådrag för att lägga om växlarna, ibland ligger växeln i direkt anslutning till hållplatsen varför föraren måste dra på under inbromsningen för att få om växeln för att sedan fortsätta att bromsa in vid hållplatsen. Detta utan ryck och knyck. Och snabbt går det också, inga onödiga väntetider. Ser fram mot SSS-resan om ett år.

/Lars J
Besvara