3A100

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler

3A100

Inläggav daniel_s » fre 08 apr, 2016 18:47

Eller kanske 3A100S om man ska vara noga!

Bild
daniel_s

Re: 3A100

Inläggav dr Cassandra Nojdh » mån 18 apr, 2016 20:32

Är det en nytagen bild? Att 461 skulle gästspela på Spårväg City även i år var ju känt sedan tidigare. Om några år verkar vagntypen kunna bli allenarådande där :
http://www.sll.se/Global/Politik/Politi ... D-2017.pdf
Så över till Soccomoro alias Jazzbacillen alias dr Cassandra Nöjdh alias Durkdrivna Doris etc. etc (ljudkonst av Lars-Gunnar Bodin)
dr Cassandra Nojdh

Inläggav daniel_s » tis 19 apr, 2016 18:47

dr Cassandra Nojdh skrev:Är det en nytagen bild? Att 461 skulle gästspela på Spårväg City även i år var ju känt sedan tidigare. Om några år verkar vagntypen kunna bli allenarådande där :
http://www.sll.se/Global/Politik/Politi ... D-2017.pdf

Hej!

Nej 461 står ännu på Tvärbanans spår; bilden är från förra året.
daniel_s

Inläggav dr Cassandra Nojdh » tis 19 apr, 2016 20:12

Tänkte väl det. I år hade jag för avsikt att försöka åka med i vagnen på lämplig tur för att få ett begrepp om hur den fungerar på Spårväg City - det bidde liksom inte av förra året. Enligt den värderade nr. 1 ska man ju inte ens behöva knalla till Nybroplan (eller är det Norrrmalmstorg nu?) utan linje ska återigen vända vid Kungsträdgården:
1 skrev:Jag tror (vet) att Ni kan slappna av.

Inom kort kommer en klätterväxel att snickras till vid Kungsträdgården så att linje 7 kan vända där under sommaren. Vilket innebär att bussarna får samsas i bilkörfälten.

Därefter får 7:an åter vända (troligtvis) vid Norrmalmstorg medan man slutför tätskiktsarbetena utanför NK. När det är klart läggs spår i de förberedda betongrännorna inkl. dämpningsmateriel och hängs upp kotaktledning. Byggnationen kommer att ske i etapper mot Klarabergsviadukten och det diskuteras att eventuellt återskapa den gamla hållplatsen Sergels Torg under byggnationen. Det är rätt långt till den blivande ändhållplatsen så jag tror att den kan bli permanent.

Hälsningar / Lena

Så över till Soccomoro alias Jazzbacillen alias dr Cassandra Nöjdh alias Durkdrivna Doris etc. etc (ljudkonst av Lars-Gunnar Bodin)
dr Cassandra Nojdh

Inläggav Joakim W » ons 20 apr, 2016 17:38

Om SL lyckas få ordning på allt, som det verkar nu saknas rätt papper för en återupptagen trafik till Kungsträdgården...
22-åring från Södertälje intresserad av tåg och spårvagnar!
Besök gärna min hemsida, http://www.jowahlen.se!
Joakim W

Återgå till Spårtrafik (bilder)