Spårvagnar i Schwerin den 21/11 - 2014

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler

Spårvagnar i Schwerin den 21/11 - 2014

Inläggav carltram » sön 23 nov, 2014 14:53

Fredagsbilder från Schwerin;
Bild
Hauptbahnhof. Hela vagnparken består av 30 st Bombardier Flexity Classic i enriktningsutförande. Dessa levererades under åren 2001-2003.
Bild
Hauptbahnhof.
Bild
På linje 2 framförs dessa på vardagar i multipeldrift.
Bild
Gartenstadt.
Bild
Gartenstadt.
Bild
Platz der Freiheit.
Bild
Bild
Lankow.
Bild
Platz der Jugend.
Bild
Platz der Jugend.
Bild
Mitt i staden, i närheten av Marienplatz finns två övergångsväxlar till förfogande i reservsyfte.
Bild
Marienplatz är ett trevligt torg där fotgängarna får samsas om utrymmet med tre av, totalt fyra, av stadens spårvagnslinjer.
Bild
Marienplatz.
Bild
Marienplatz.
Bild
Robert-Beltz strasse.
Bild
De två södra spårvägsgrenarna passerar delvis höghusbebyggelse i sedvanlig DDR-stil.
Bild
Dreescher Markt.
Bild
Dreescher Markt.
Bild
Am Friedensberg.
Bild
Bild
Mellan Marienplatz och Platz der Freiheit trafikerar linje två och fyra på separata gator.
Bild
Bild
Linje 3 håller sig i de södra förorterna utan att nå stadskärnan. Linjen trafikeras endast i rusningstid.
Aktiv skribent/omvärldsbevakare i sociala medier. Mest på Twitter nu för tiden :
https://twitter.com/ch_linder
Användarvisningsbild
carltram

Re: Spårvagnar i Schwerin den 21/11 - 2014

Inläggav C12C3C3C12 » sön 23 nov, 2014 16:18

Ska jag tyda dina bilder som att Tatrorna är utkastade? Missade att besöka staden trots att jag övernattade en gång i närheten på väg till Berlin. dom gick i 3-vagnarståg där.
C12C3C3C12

Re: Spårvagnar i Schwerin den 21/11 - 2014

Inläggav carltram » sön 23 nov, 2014 17:06

C12C3C3C12 skrev:Ska jag tyda dina bilder som att Tatrorna är utkastade? Missade att besöka staden trots att jag övernattade en gång i närheten på väg till Berlin. dom gick i 3-vagnarståg där.

Ja, Tatrorna rullar numera i Daugavpils.
Aktiv skribent/omvärldsbevakare i sociala medier. Mest på Twitter nu för tiden :
https://twitter.com/ch_linder
Användarvisningsbild
carltram

Återgå till Spårtrafik (bilder)