Veckans 12:a

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler

Re: Veckans 12:a

Inläggav ålstensgård » tor 18 maj, 2017 5:23

En nattlig monstervagn går på 12:an i denna tid. Den har både strömavtagare och dieselmuller, samt tvåaxligt skendunk. Eller är det ingen strömavtagare utan bara en bygel för framtida frostskrapning?

En annan "egenskap" är att den ibland tycks bryta mot regeln att "allt som går utåt kommer tillbaka efter en stund". Med reservartion för att den kan ha vänt i växeln vid Rimmargatan, så måste jag anta att den kan häva sig upp på gatan vid Nockeby torg och sedan köra hem på gummihjul via Västerled.

Säkert någon som vet. Nu kom första trafikvagnen A32 433 utan att monstervagnen kommit tillbaka. Jag är inte säker på att jag gillar den...

//henrik
ålstensgård

Re: Veckans 12:a

Inläggav Kantorn » tor 18 maj, 2017 14:54

ålstensgård skrev:En nattlig monstervagn går på 12:an i denna tid. Den har både strömavtagare och dieselmuller, samt tvåaxligt skendunk. Eller är det ingen strömavtagare utan bara en bygel för framtida frostskrapning?

En annan "egenskap" är att den ibland tycks bryta mot regeln att "allt som går utåt kommer tillbaka efter en stund". Med reservartion för att den kan ha vänt i växeln vid Rimmargatan, så måste jag anta att den kan häva sig upp på gatan vid Nockeby torg och sedan köra hem på gummihjul via Västerled.

Säkert någon som vet. Nu kom första trafikvagnen A32 433 utan att monstervagnen kommit tillbaka. Jag är inte säker på att jag gillar den...

//henrik

Kanske en bygel för att kolla spänningen (inte den elektriska (jo kanske den också)) eller höjden på tråden? SSJF har en sådan manick vill jag minnas.
EDIT som vanligt mindes jag fel. De hade en lift på taket... http://ssjf.nu/2501-2/
Mina önskemål:
Spårväg på linje 4 och från Brommaplan till Näsbypark
Trådbuss på tex samtliga 11x-linjer
Användarvisningsbild
Kantorn

Föregående

Återgå till Spårtrafik (bilder)