Ringlinien ute i snön

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler

Ringlinien ute i snön

Inläggav olasand » lör 20 feb, 2010 22:30

Bild

Bild

Imorse när jag var på väg till en Star Trek Treff (stavas med e!) på bio Roy vid Götaplatsen mötte jag vagn 133 på Vasagatan. Jag antar att den var ute för att köra undan snö från spåren? Hur många av gammlevagnarna var ute idag?

Bild
Nere vid Valand dök vagn 436 (tror jag) upp också...

Detta var i morse. Under dagen har det fortsatt snöa i samma stil, med växelfel och urspårning som följd (vilket ju finns väl dokumenterat i en annan tråd här på forumet!).
Spårvagnsförare Göteborgs Spårvägar samt bussförare på Spårvägssällskapet Ringlinien http://jobblogg.olasand.se
Användarvisningsbild
olasand

Re: Ringlinien ute i snön

Inläggav Q » sön 21 feb, 2010 13:56

olasand skrev:Jag antar att den var ute för att köra undan snö från spåren? Hur många av gammlevagnarna var ute idag?

Två vagnar var ute för rillkörning. Men det blev väldigt mkt skotta snövallar tillverkade av tvåvägsplogarna och rensa nerplogad snö.
Den normala snöröjningen med tvåvägsfordon fungerar inte bra, det skottas, men inte för spårtrafik.
"Computers are like air conditioners, they stop working properly when you open Windows"
Q

Re: Ringlinien ute i snön

Inläggav bark » sön 21 feb, 2010 20:21

Bloggen Fordomsteknik funderar lite över detta: länk
Användarvisningsbild
bark

Återgå till Spårtrafik (bilder)