Färgbilder på spårvägen i Malmö efterlyses!

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler

Färgbilder på spårvägen i Malmö efterlyses!

Inläggav Kalle » tor 26 sep, 2002 9:35

Som spårvagnsdiggande malmöbo för ung för att ha sett spårvägen i Malmö annat än som kvarglömd spårvagnsräls så är jag hyfsat nyfiken på hur det såg ut sådär för trettio-fyrtio år sedan. Det verkar vara rätt tunt med färgilder på Malmös spårvagnar från 50-60-70-talen, och det skulle vara himla kul om man kunde få se lite diggarbilder i färg från Malmö.

Det skulle vara extra kul med bilder från någon annanstans än Gustaf Adolfs Torg, och kanske speciellt från linje 1:s sträcka längs Amiralsgatan-Bergsgatan (där jag bor) Hittills har jag inte lyckats se en enda bild på hur det i modern tid såg ut då det gick spårvagnar förbi Latinskolan och Möllevångstorget.

Tackar på förhand, K
Kalle

Inläggav Johan Eriksson » tor 26 sep, 2002 10:33

x
Senast redigerad av Johan Eriksson tor 19 maj, 2011 19:59, redigerad totalt 1 gång.
Johan Eriksson

Inläggav Johan Eriksson » tor 26 sep, 2002 11:02

x
Senast redigerad av Johan Eriksson tor 19 maj, 2011 19:59, redigerad totalt 1 gång.
Johan Eriksson

Inläggav PG » tor 26 sep, 2002 22:56

Flera av vykorten som olagligt skannats på den ovan refererade sidan finns att köpa hos Svenska Spårvägssällskapets Malmöavdelning för 4 kr st.

Jag vill samtidigt påpeka det obehagliga i att någon skannar bilder som är tagna av andra än den som lagt ut bilderna och publicerar dem på nätet. Man lägger aldrig ut bilder på nätet utan tillstånd av upphovsmannen = fotografen!!!!

Upphör inte detta oskick kommer anmälan att göras (upphovslagen gäller i detta fall).
/PG
PG Andersson (747)
trafikchef MSS, ordförande SSS:M
PG

Inläggav Johan Eriksson » tor 26 sep, 2002 23:17

x
Johan Eriksson

Re: Färgbilder på spårvägen i Malmö efterlyses!

Inläggav Bussmicke » fre 27 sep, 2002 2:53

Kalle skrev:Som spårvagnsdiggande malmöbo för ung för att ha sett spårvägen i Malmö annat än som kvarglömd spårvagnsräls så är jag hyfsat nyfiken på hur det såg ut sådär för trettio-fyrtio år sedan. Det verkar vara rätt tunt med färgilder på Malmös spårvagnar från 50-60-70-talen, och det skulle vara himla kul om man kunde få se lite diggarbilder i färg från Malmö.

Det skulle vara extra kul med bilder från någon annanstans än Gustaf Adolfs Torg, och kanske speciellt från linje 1:s sträcka längs Amiralsgatan-Bergsgatan (där jag bor) Hittills har jag inte lyckats se en enda bild på hur det i modern tid såg ut då det gick spårvagnar förbi Latinskolan och Möllevångstorget.

Tackar på förhand, K

Här finner du två stycken:
http://www.ss.se/forum/viewtopic.php?t=264
Där finns länk till tråd i Postvagnen
Micke
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Olympus E-P3, E-M5 (OM-D) och Sony RX-100
Användarvisningsbild
Bussmicke

Färgbilder

Inläggav AGR » lör 28 sep, 2002 19:11

Ett par bilder en från Södervärn på Linje 1 och en på ringlinjen linje 3 vid Centralen.

Bild
Bild
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
AGR

Inläggav bruse » lör 28 sep, 2002 20:36

PG skrev:Flera av vykorten som olagligt skannats på den ovan refererade sidan finns att köpa hos Svenska Spårvägssällskapets Malmöavdelning för 4 kr st.

Jag vill samtidigt påpeka det obehagliga i att någon skannar bilder som är tagna av andra än den som lagt ut bilderna och publicerar dem på nätet. Man lägger aldrig ut bilder på nätet utan tillstånd av upphovsmannen = fotografen!!!!

Upphör inte detta oskick kommer anmälan att göras (upphovslagen gäller i detta fall).
/PG

Gör det PG! Jag är på din sida, men tveka inte, gör en anmälan direkt! Anmäl även till abuseavdelningen hos den som äger webbservern. Stoppar de inte hemsidan när de blivit medvetna om brottet, anser iallafall jag, att de medverkar till brottet. Och de flesta, om inte alla, webbhotell är seriösa, å stänger av sådana kriminella företeelser. Lycka till!
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Användarvisningsbild
bruse

Danmark, det er dejligt (Skjoldenæsholm 9. juli 2000)

Inläggav Roar G. Nilsson » sön 29 sep, 2002 22:47

Bild
Roar G. Nilsson

Inläggav Bobjörk » mån 30 sep, 2002 12:16

Ville bara meddela att jag kört 74:an!
Den var trevlig att köra... förutom ljuset när man bromsar då... ni i Skjoldenæsholm vet vad jag menar :wink:
Bantekniker
Bobjörk

Inläggav 2763 » mån 30 sep, 2002 12:33

Jonas M. Bobjörk skrev:Ville bara meddela att jag kört 74:an!
Den var trevlig att köra... förutom ljuset när man bromsar då... ni i Skjoldenæsholm vet vad jag menar :wink:

Sedan vagnen fått nya batterier vet vi inte alls vad du menar :wink:
(M.a.o. belysningen dämpas inte längre vid elbroms.)

/T
Användarvisningsbild
2763

Inläggav Bobjörk » mån 30 sep, 2002 13:28

Det var precis det jag menade... men jag visste inte att ni hade bytt :)

Men det är ju bra... sprakar det på tredje fartkontakten fortfarande (eller om det var andra...)
Bantekniker
Bobjörk

Återgå till Spårtrafik (bilder)