Bildsvep från Söderströmbron...

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler

Bildsvep från Söderströmbron...

Inläggav Bussmicke » mån 19 sep, 2005 22:35

...med mitt nya Zoomobjektiv..

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Dubbelt SL..

Lyckades jag? vad säger ni?

//MN
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II.
Användarvisningsbild
Bussmicke

Inläggav Andy » mån 19 sep, 2005 23:03

Ålreite bilder dette Micke, endelig ikke bare bussbilder :D

På bilde nummer 4 går det et spor på venstre side av 2690, hva slags spor er dette, siden det tydelig vis ender i et buskas og en vegg av et eller annet slag.

ANdreas
Användarvisningsbild
Andy

Inläggav M224 » tis 20 sep, 2005 11:07

Helt enastående bilder herr MN! Tänkte passa på att fråga om jag får använda bilden på C6H 2690+C20 2030 som veckans bild v39? :D

Mycket imponerade! :mrgreen:
Zurückbleiben bitte!
Användarvisningsbild
M224

Inläggav Byggare Bob » tis 20 sep, 2005 12:49

Andy skrev:Ålreite bilder dette Micke, endelig ikke bare bussbilder :D

På bilde nummer 4 går det et spor på venstre side av 2690, hva slags spor er dette, siden det tydelig vis ender i et buskas og en vegg av et eller annet slag.

ANdreas

Spåret kallas för "mellanspåret" och går som ett femte stickspår mellan Slussen och Gamla Stan med stoppbockar i båda ändar.
Spåret används normalt inte mer än som en förbindelse mellan TUB 1 (Gröna linjen) och TUB 2 (Röda linjen).

Söderströmsbron består (om man står vid Södermalstorg och tittar Norrut!):
- av 2 trafikspår norrut :gröna och röda linjen
- mellanspåret
- 2 trafikspår söderut, röda och gröna linjen.

Mellan dessa 5 spår löper det alltså åtta stycken övergångsväxlar.

Och tittar man riktigt noga bakom "buskaget" till vänster om 2690 så skymtar man en liten, liten bit av vänsterkanten av den gulmålade stoppbocken.
Byggare Bob

Inläggav Peter S » tis 20 sep, 2005 15:09

Snygga bilder som vanligt. Vilket zoomobjektiv är det?
Användarvisningsbild
Peter S

Inläggav fd. tutf » tis 20 sep, 2005 16:00

Byggare Bob skrev:
Andy skrev:Ålreite bilder dette Micke, endelig ikke bare bussbilder :D

ANdreas

Spåret kallas för "mellanspåret" och går som ett femte stickspår mellan Slussen och Gamla Stan med stoppbockar i båda ändar.
Spåret används normalt inte mer än som en förbindelse mellan TUB 1 (Gröna linjen) och TUB 2 (Röda linjen).

Söderströmsbron består (om man står vid Södermalstorg och tittar Norrut!):
- av 2 trafikspår norrut :gröna och röda linjen
- mellanspåret
- 2 trafikspår söderut, röda och gröna linjen.

Mellan dessa 5 spår löper det alltså åtta stycken övergångsväxlar.

Och tittar man riktigt noga bakom "buskaget" till vänster om 2690 så skymtar man en liten, liten bit av vänsterkanten av den gulmålade stoppbocken.

När en annan körde tunneltåg så kallades det där spåret för C-spåret. Har för mig att man "numrerade" spåren med bokstäver där. Har även svaga minnen av att det faktiskt går att ställa upp ett tunneltåg där, men var det kanske bara 6 st. CX som skulle rymmas.
fd. tutf

Inläggav JDS » tis 20 sep, 2005 17:26

fd. tutf skrev:
Byggare Bob skrev:Spåret kallas för "mellanspåret" och går som ett femte stickspår mellan Slussen och Gamla Stan med stoppbockar i båda ändar.

När en annan körde tunneltåg så kallades det där spåret för C-spåret. Har för mig att man "numrerade" spåren med bokstäver där. Har även svaga minnen av att det faktiskt går att ställa upp ett tunneltåg där, men var det kanske bara 6 st. CX som skulle rymmas.

Nejdå, det ryms 8 vagnar. Och det heter fortfarande C-spåret. Används ibland av arbetståg och i sällsynta fall av tunneltåg.
JDS

Inläggav Bussmicke » tis 20 sep, 2005 18:49

M224 skrev:Helt enastående bilder herr MN! Tänkte passa på att fråga om jag får använda bilden på C6H 2690+C20 2030 som veckans bild v39? :D

Tackar.
Ja, varsågod.
Hittar du fler av mina C20-bilder så behöver Du inte fråga mig.
Har du länkat till min sida från M224.net?
//Bussmicke.

Stolt ägare av:
Användarvisningsbild
Bussmicke

Inläggav Bussmicke » tis 20 sep, 2005 18:50

Peter S skrev:Snygga bilder som vanligt. Vilket zoomobjektiv är det?

Canon 70-300 IS DO USM
//Bussmicke.

Stolt ägare av:
Användarvisningsbild
Bussmicke

Inläggav M224 » tis 20 sep, 2005 19:32

Bussmicke skrev:
M224 skrev:Helt enastående bilder herr MN! Tänkte passa på att fråga om jag får använda bilden på C6H 2690+C20 2030 som veckans bild v39? :D

Tackar.
Ja, varsågod.
Hittar du fler av mina C20-bilder så behöver Du inte fråga mig.
Har du länkat till min sida från M224.net?

Tack då vet jag, bara så inga missförstånd sker, jajjamensan med banner o allt :wink:
Zurückbleiben bitte!
Användarvisningsbild
M224

Inläggav Peter S » tis 20 sep, 2005 20:33

Bussmicke skrev:
Peter S skrev:Snygga bilder som vanligt. Vilket zoomobjektiv är det?

Canon 70-300 IS DO USM

Wow! Då förstår jag varför bilderna blev så bra. 8)
Användarvisningsbild
Peter S

Inläggav TM » ons 21 sep, 2005 8:51

JDS skrev:
fd. tutf skrev:
Byggare Bob skrev:Spåret kallas för "mellanspåret" och går som ett femte stickspår mellan Slussen och Gamla Stan med stoppbockar i båda ändar.

Nejdå, det ryms 8 vagnar. Och det heter fortfarande C-spåret. Används ibland av arbetståg och i sällsynta fall av tunneltåg.

Precis. Används varje natt av arbetståg från Slakthuset som ska till södra delarna av bana 2 (och hem igen). Anledningen till att tunneltåg ytterst sällan kör på C-spåret är förstås att det inte går att byta körände där, brygga saknas och trafiken på intilliggande spår är minst sagt intensiv. Ska man in och vända med tunneltåg på C-spåret så måste det finnas en förare i var ände på tåget. Så vagntransporter mellan bana 1 och 2 vänder normalt vid Östermalmstorg eller Hötorget.
TM

Återgå till Spårtrafik (bilder)