Fast i sina gärningar

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler

Fast i sina gärningar

Inläggav Björn J. » mån 12 sep, 2005 16:35

Bildgåta:
Jag har köpt en ny kamera!
Typ? antal pixlar? fabrikat? modell?

Bild

Pedalvagnar M28 751 och 731 i går kväll, utanför en före detta negativ tillflyktsort.
Eller mellan Härlanda och Stockholmsgatans hållplatser.

Bj.
Vadå jag dyster?
Björn J.

Inläggav Kantorn » mån 12 sep, 2005 20:06

Asch, man kan inte annat än gissa:
Sony IXUS 50, 5 megapixlar.
Professionell tyckare
Användarvisningsbild
Kantorn

Inläggav virtual1 » mån 12 sep, 2005 20:54

Kantorn skrev:Asch, man kan inte annat än gissa:
Sony IXUS 50, 5 megapixlar.

Har du rätt där så kan man bara gratulera ;-) - Sonys kameror heter nämligen Cybershot i 'point & shoot'-kategorin... Ixusen är Canons produktserie =) - men det är ju helt omöjligt att gissa vilken kamera det är baserat på bilden bara, hade herrn lagt upp originalbilden hade man ju kunnat fuska o kollat på egenskaperna för bilden dock, där står allt man vill veta =)
virtual1

Inläggav Björn J. » tis 13 sep, 2005 1:00

Kodak Instamatic.... eller ?

Eftersom jag nästan alltid haft Canon Eos av diverse olika modeller och har en massa tillbehör till dessa, föll valet naturligt på en "Ny" Eos nu när 305D kom föll priset väsentligt på "gamla" 300D högst avsevärt. Jag tror inte att jag behöver över 8 milijoner pixlar, utan klarar mig med 6,2.
Alltså Canon Eos 300D 6,2 milijoner pixlar... för ungefär halva priset mot vad en 305D kostar.

Iallafall betydligt bättre och snabbare än min Olympus Camedia 3500, med vilken man nästan inte alls kan ta bra bilder på rörliga motiv, eftersom den är för långsam.

Bj.
Vadå jag dyster?
Björn J.

Återgå till Spårtrafik (bilder)