


Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Karsten skrev:Ja, en sådan glädje lyckas man annars bara uppbringa genom att dyka upp med H59 5424 på Söderhallen. Men det är ju svårt numer så din historia vinner!
Thomas Lange skrev:
F.n. står 5453 i Aga-depån i väntan på att få en renoverad växellåda inmonterad.
Till och med Riksantikvarien anser att denna buss är värd att spendera skattebetalarnas pengar på. Bidrag till renoveringen har utgetts.
När bussen senare i år blir körbar igen kommer vi alla att fortfarande känna lukten efter branden som bussen var med om i Länna för några år sedan.
daniel_s skrev:Man undrar egentligen varför; idag får folk gå den korta sträckan och det kan de gott ha.
Marcus L skrev:daniel_s skrev:Man undrar egentligen varför; idag får folk gå den korta sträckan och det kan de gott ha.
Ja, det där har jag funderat på ibland. Det sägs ju ibland att det är mer stillasittande och så nuförtiden. Men samtigt, när Uppsala hade spårväg gick (ibland) en linje som skyttel mellan Stora torget och centralstationen. Har svårt att se en sådan linje lanseras idag…
Marcus L skrev:. Men samtigt, när Uppsala hade spårväg gick (ibland) en linje som skyttel mellan Stora torget och centralstationen. Har svårt att se en sådan linje lanseras idag…
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster