Resenärsinfo: Äta på Stockholm C

Tipsa om lokaltrafikskultur som böcker, film, museer, krogar, resmål, platser, linjer, städer osv. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Tipsa om lokaltrafikskultur som böcker, film, museer, krogar, resmål, platser, linjer, städer osv. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler

Resenärsinfo: Äta på Stockholm C

Inläggav VeVen » lör 06 jan, 2007 19:35

Många här på forumet har ställts inför följande situation:

På resa, med bagage som hindrar rörligheten, med lagom tid över på Stocholm C för en måltid. Vad skall man satsa på när man inte har tid eller möjlighet att ge sig av ut på stan?

Fik finns det massor av, hundra på dussinet, inte minst den moderna versionen med krångligt kaffe och jättemuffins. Hamurgare. pizza och oinspirerande wok finnns ju, men finns det inget roligare än det?

O' Learys

Svensk pubkeja, gott om öl, och vissa matmöjligheter. OK, men inget märkvärdigt.

Restaurang Stockholm

Efterträdarern till gamla Orientexpressen, som kunde vara rätt bra, men kanske inte så prisvärd. Den som besöker den nya restaurangen märker direkt tydligt, allt andas höga ambitioner, inredningen, matlistan, vinerna, etc, etc.

Efter ett tag blir det dock tydligt att förväntningarna inte motsvaras. Det är inte dåligt, men inte i paritet till vad man förväntat, och definitivt inte priserna. Det är inte så bra som man har skäl att förvänta sig.

En toppklasskrog som inte når ända fram. (Tipsa om andra, bra toppklasskrogar i Stockholm får jag göra nån annan gång)

BÄSTA VALET

Sala Thai

Då utbudet tycks vara så jämntjockt, vad skall man då välja?

Mitt tips är att söka sig mot det håll taxikön står. Där förvaringsboxarna var förr. Leta efter skylten "Sala Thai" och "Sushi". Där hittar ett litet ställe, med god, riktigt prisvärd mat utan krusiduller. Det definitiva förstahandsvalet.

tipsar VeVeN
VeVen

Inläggav kildor » sön 07 jan, 2007 0:15

Lustigt - när jag började läsa tråden så tänkte jag att jag skulle tipsa om just Sala Thai, men det var ju just det stället tråden handlade om. Jo, helt klart ett bra ställe med hyffsat stora portioner och god mat.
Användarvisningsbild
kildor

Gott val i Centralens närhet

Inläggav VeVen » tis 09 jan, 2007 15:06

Gott val i Centralens närhet

För den som vill ta chansen att röra sig en bit utanför Centralens väggar kan jag tipsa om en alldeles utmärkt kines, Lucky Garden, på Klara Norra Kyrkogata (klara porra för den minnesgode), nummer 19.

anmärkning

Utbudet av bra restauranger här i Stockholm är mycket gott, i olika prisklasser och inriktningar. Just i City, och andra delar av stan som besökare företradelsevis rör sig i är läget dock knepigt, nivån varierar väldigt. Turistfällevarning. Egentligen är utbudet som bäst ute på malmarna.

kompletterar VeVeN
VeVen

Inläggav Bussmicke » sön 08 apr, 2007 20:56

O'Learys, ställe för sportmuppar..
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Olympus E-P3, E-M5 (OM-D) och Sony RX-100
Användarvisningsbild
Bussmicke

Inläggav bark » sön 08 apr, 2007 22:50

Bussmicke skrev:O'Learys, ställe för sportmuppar..

... och inte ens det. Om man kommer i fotbolls-matchtröja och halsduk är det oftare man i en "bortastad" kommer in på Harry's än O'Learys eftersom de senare verkar ha något slags policy att "restaurangen ska kunna välkomna alla, inte bara ett lags supportrar" och att man är rädd för bråk.
Användarvisningsbild
bark

Återgå till Kultur & nöjen