P1 är väl kultur?

Tipsa om lokaltrafikskultur som böcker, film, museer, krogar, resmål, platser, linjer, städer osv. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Tipsa om lokaltrafikskultur som böcker, film, museer, krogar, resmål, platser, linjer, städer osv. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler

P1 är väl kultur?

Inläggav Kristofer » fre 09 jun, 2006 16:28

I alla fall så intervjuades Bussmicke nyss i Studio Ett på P1. Går säkert att lyssna på över nätet ganska snart.

Jag kom in mitt i, men det handlade om hans intresse för bussfotografering och hans jakt på två vagnsindivider i Göteborg.

Trevligt, Micke!

/ Kristofer
Om man inte vet vart man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ju ändå inte när man är framme. (Nalle Puh)
Användarvisningsbild
Kristofer

Inläggav Johan Eriksson » fre 09 jun, 2006 16:41

x
Senast redigerad av Johan Eriksson lör 25 jun, 2011 15:14, redigerad totalt 1 gång.
Johan Eriksson

Inläggav aik_putte » fre 09 jun, 2006 17:02

Gå in här och gå längre ner på sidan för att lyssna: http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/index.asp?programid=1637
Användarvisningsbild
aik_putte

Re: P1 är väl kultur?

Inläggav Kantorn » lör 10 jun, 2006 19:49

Kristofer skrev:I alla fall så intervjuades Bussmicke nyss i Studio Ett på P1. Går säkert att lyssna på över nätet ganska snart.

Jag kom in mitt i, men det handlade om hans intresse för bussfotografering och hans jakt på två vagnsindivider i Göteborg.

Trevligt, Micke!

/ Kristofer

Vilket påminner mig om att jag såg din syster på kunskapskanalen härom dagen, Kristofer.
Mina önskemål:
Spårväg på linje 4 och från Brommaplan till Näsbypark
Trådbuss på tex samtliga 11x-linjer
Användarvisningsbild
Kantorn

Inläggav Kantorn » mån 12 jun, 2006 8:04

Nu har jag lyssnat. Mycket trevligt reportage.
Mina önskemål:
Användarvisningsbild
Kantorn

Inläggav Kristofer » mån 12 jun, 2006 10:26

Kantorn skrev:
Kristofer skrev:I alla fall så intervjuades Bussmicke nyss i Studio Ett på P1. Går säkert att lyssna på över nätet ganska snart.

Trevligt, Micke!

/ Kristofer

Vilket påminner mig om att jag såg din syster på kunskapskanalen härom dagen, Kristofer.

Och det lovade jag mamma att spela in. Men inte kom jag ihåg det, inte...
Jo, nu har både pappa och syrran doktorshattar. Själv kör jag med toppluva på vintern och lantmännen-keps på sommarn.
Om man inte vet vart man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ju ändå inte när man är framme. (Nalle Puh)
Användarvisningsbild
Kristofer

Inläggav MartinW » mån 12 jun, 2006 11:13

aik_putte skrev:Gå in här och gå längre ner på sidan för att lyssna: http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/index.asp?programid=1637

Varför envisas SR med att använda RealPlayer på sitt arkivmaterial?
Det kostar pengar att licensiera programmen för att skapa filerna, och RealPlayer som programvara för att lyssna är den sämsta mediaspelaren någonsin.

De skulle spara massor av pengar genom att använda något öppet och gratis format.
MartinW

Inläggav Kantorn » mån 12 jun, 2006 13:00

Kristofer skrev:
Kantorn skrev:

Trevligt, Micke!

/ Kristofer

Och det lovade jag mamma att spela in. Men inte kom jag ihåg det, inte...
Jo, nu har både pappa och syrran doktorshattar. Själv kör jag med toppluva på vintern och lantmännen-keps på sommarn.

Det är annat än en annan. Jag kör med barhuvat vintertid och barhuvat sommartid, och däremellan har jag inget på huvudet...

Anna gjorde dock mycket bra ifrån sig. Har hon ärvt sitt intresse för infrastruktur av dig?
MartinW skrev:aik_putte skrev:
Gå in här och gå längre ner på sidan för att lyssna: http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/ind ... ramid=1637

Varför envisas SR med att använda RealPlayer på sitt arkivmaterial?
Det kostar pengar att licensiera programmen för att skapa filerna, och RealPlayer som programvara för att lyssna är den sämsta mediaspelaren någonsin.

De skulle spara massor av pengar genom att använda något öppet och gratis format.

Håller med fullständigt.
Det skulle kunna vara så att de köpt in något avtal för att köra "livesändningar" med real. Då har de nog fått mycket förmånliga villkor på nedladdningsbart också.

Men Micke gjorde också mycket bra ifrån sig. Bara en individ kvar i Götet nu alltså! Stort av en som inte bor där!
Mina önskemål:
Användarvisningsbild
Kantorn

Inläggav Bussmicke » mån 12 jun, 2006 14:38

Den fick jag i lördags men det återstår ändå två.
Hade glömt bort de nyaste MAN-ledbussarna...
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Olympus E-P3, E-M5 (OM-D) och Sony RX-100
Användarvisningsbild
Bussmicke

Återgå till Kultur & nöjen