Bok: Folke missar tunnelbanan

Tipsa om lokaltrafikskultur som böcker, film, museer, krogar, resmål, platser, linjer, städer osv. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Tipsa om lokaltrafikskultur som böcker, film, museer, krogar, resmål, platser, linjer, städer osv. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler

Bok: Folke missar tunnelbanan

Inläggav Reimersholme71 » fre 26 maj, 2006 9:05

När jag hittade Folke missar tunnelbanan på barnvagnsaffären kunde jag ju inte låta bli att köpa den!

Boken är en Pixi-bok, alltså en sådan där lite häftad pekboksliknande barnbok som säljs för 9,50 ur en pappkartong med fem andra böcker. Det här är Pixi-bok nummer 982 i serie 141, ISBN 91-638-4234-3.

Boken handlar om Folke och hans mamma som skall åka till affären med tunnelbanan och panta burkar för att Folke skall få pantpengerna i sin spargris. Mamma snackar i mobiltelefonen och glömmer Folke på perrongen. Det hela ordnar sig till slut förstås, med hjälp av en snäll tant. Förseningar på linje 18 spelar en roll i historien, men jag vet inte om jag tycker att stationen på bliderna har något med linje 18 att göra... :wink: :lol:

Martin
Byt politik - inte klimat!
Användarvisningsbild
Reimersholme71

Återgå till Kultur & nöjen