Öl och spårvagnsdiggarställe

Tipsa om lokaltrafikskultur som böcker, film, museer, krogar, resmål, platser, linjer, städer osv. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Tipsa om lokaltrafikskultur som böcker, film, museer, krogar, resmål, platser, linjer, städer osv. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler

Öl och spårvagnsdiggarställe

Inläggav bark » tor 25 jun, 2020 19:43

Bild

Ölstugan Gull-Olle är ett ställe i Norrköping som öppnade i våras. Hörnet av Trädgårdsgatan och Torggatan (bakom Rådhuset). Inte nog med att man kan dricka god öl och äta prisvärd mat samtidigt som man kan titta på när tvåan passerar förbi: Man kan också sätta sig i det mindre rummet där delar av inredningen hämtats från skrotade M67 (ett långlån från Spårvägssällskapets Östgötaavdelning). Jag noterade att de galonklädda sätena var oväntat bekväma att sitta länge i.
Användarvisningsbild
bark

Re: Öl och spårvagnsdiggarställe

Inläggav Joakim W » lör 27 jun, 2020 8:25

bark skrev:Bild

Ölstugan Gull-Olle är ett ställe i Norrköping som öppnade i våras. Hörnet av Trädgårdsgatan och Torggatan (bakom Rådhuset). Inte nog med att man kan dricka god öl och äta prisvärd mat samtidigt som man kan titta på när tvåan passerar förbi: Man kan också sätta sig i det mindre rummet där delar av inredningen hämtats från skrotade M67 (ett långlån från Spårvägssällskapets Östgötaavdelning). Jag noterade att de galonklädda sätena var oväntat bekväma att sitta länge i.

Attans att jag missade detta när jag var i Norrköping förra helgen! :-D men till nästa besök får även detta ta och besökas!
22-åring från Södertälje intresserad av tåg och spårvagnar!
Besök gärna min hemsida, http://www.jowahlen.se!
Joakim W

Inläggav bark » lör 27 jun, 2020 20:02

Leif D fyllde i men några fakta: Det mesta kommer från vagn M67 132. Och rent formellt är de utlånade av Norrköpings kommun i form av spårvagnsmuseet.
Användarvisningsbild
bark

Inläggav TKO » mån 29 jun, 2020 13:48

Sätter upp detta på "besökslistan"!

Tackar för tipset gör
Thomas K Ohlsson
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
TKO

Inläggav Hechtwagen » tis 30 jun, 2020 18:51

TKO skrev:Sätter upp detta på "besökslistan"!

Tackar för tipset gör
Thomas K Ohlsson

När åker vi?
Användarvisningsbild
Hechtwagen

Återgå till Kultur & nöjen