Switch to full style
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Kategoriregler

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Besvara

SL:s trygghetsvärdar ska ha väktarutbildning

tis 07 jul, 2020 18:19

"SL anlitar väktare som trygghetsvärdar efter Lugna gatan".

Det har väl funnits både ungdoms- och trygghetsvärdar i SL-trafiken tidigare. Var även trygghetsvärdarna inhyrda från Lugna gatan?

Tidigare har man väl inte haft väktare i SL-trafiken, bara ordningsvakter. Och de senare blir förstås kvar. Däremot har man anlitat väktare för att spana på kl-ttr- och andra vandaler har jag förstått.

Re: SL:s trygghetsvärdar ska ha väktarutbildning

tis 07 jul, 2020 18:44

Frågan är varför SL blundade så länge? Att Lugna gatan bestått av tveksamma och kriminella personer har varit känt i alla fall i en tjugo år.

mån 13 jul, 2020 6:37

Nu flöt det upp ett minne från 90-talet, när Non Fighting Generation (med svarta jackor) och Guardian Angels (med röda jackor och baskrar) konkurrerade om att skapa lugn och ordning i tunnelbanan. En kväll råkade jag av en slump hamna strax intill ett stort slagsmål mellan grupperingarna. "Ickevåldskultur"... :lol: :lol: :lol:

mån 13 jul, 2020 13:09

BSB101 skrev:Frågan är varför SL blundade så länge? Att Lugna gatan bestått av tveksamma och kriminella personer har varit känt i alla fall i en tjugo år.

Ja hur kan det komma sej?
Det ska jag tala om en vacker dag... det började med den beryktade Anders Carlberg.

/TKO

mån 13 jul, 2020 13:52

Trygghetsvärdar med väktarutbildning är säkert en något bättre lösning än "Lugna gatan" var, men ändå bara en halvmesyr (om ens det). Nej, ordningsvakter borde det vara! (betydligt fler av)
Besvara