I stan utan min... buss?!?

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler

I stan utan min... buss?!?

Inläggav daniel_s » sön 16 sep, 2018 9:45

https://sl.se/sv/info/nyheter/evenemang ... ?date=true

Visserligen bara mindre påverkan, men ändå? Vad var det som gjorde det så omöjligt att låta kollektivtrafiken pågå obehindrat?
daniel_s

Re: I stan utan min... buss?!?

Inläggav LÅ1 » sön 16 sep, 2018 10:22

daniel_s skrev:https://sl.se/sv/info/nyheter/evenemang-paverkar-busslinje-1-och-57/?date=true

Visserligen bara mindre påverkan, men ändå? Vad var det som gjorde det så omöjligt att låta kollektivtrafiken pågå obehindrat?

Man ska ha aktiviteter på Strömgatan. Och på Mäster Samuelsgatan, men det stoppar inga bussar.
Varför 1:an stoppas vet jag inte.
Tydligen ville man inte använda någon bussfri gata! I år hade väl Vasagatan varit utmärkt!
Men även om man hindrar bussarna på vissa gator hade man väl kunnat leda om linjerna i stället för att dela dem. (Eller är det så att man befarar att trafiken utanför det avstängda området blir stillastående så att bussarna inte kommer fram? Men i så fall borde fler linjer beröras.)
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
LÅ1

Re: I stan utan min... buss?!?

Inläggav Enceladus » sön 16 sep, 2018 15:41

Bilfritt i innerstan – det gillar invånarna

Innerstadsbo skrev: I princip finns det inte plats för bilar i innerstan, det måste man ta hänsyn till.

Det kanske inte heller finns plats för bussar i innerstan. :?
Enceladus

Återgå till Allmänt om lokaltrafik