Switch to full style
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Kategoriregler

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Besvara

Re: SL-kort på Waxholmsbåtarna

tor 28 sep, 2017 11:58

Båda Cinderellorna till salu: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stock ... medelhavet

"Fartygen som trafikerat Stockholms skärgård i nära 30 år är nu till salu. Enligt Strömma Turism och Sjöfart kommer intäkterna bli för små när SL:s periodkort börjar gälla på Waxholmsbolagets båtar från årsskiftet."

En artikel till: http://www.skargarden.se/80-arbetstillf ... kargarden/

tor 28 sep, 2017 12:54

Den skulle man kunna köpa och ha på tomten:
Bild

tor 28 sep, 2017 20:56

De där båtarna (alltså skärgårds-cinderellorna) drar väl väldigt mycket soppa i förhållande till nyttan, har jag hört. Skulle de bli mer ekonomiska om de byggdes om till propellerframdrivning?

fre 29 sep, 2017 5:33

Kantorn skrev:Den skulle man kunna köpa och ha på tomten:

Fel rederi, fel Cinderella. :wink:

fre 29 sep, 2017 6:16

NerdBoy skrev:

Men han måste ha stor tomt, den där Kantorn...

funderar
Thomas K Ohlsson

sön 01 okt, 2017 16:24

TKO skrev:
NerdBoy skrev:

funderar
Thomas K Ohlsson

Ett önskemål det ock...

tor 05 okt, 2017 9:30

Kantorn skrev:
TKO skrev:

funderar
Thomas K Ohlsson

Ett önskemål det ock...

Du har väl en sjö i närheten av din tomt? Skulle den inte passa bra där?

tor 05 okt, 2017 20:13

Sjönära tomt ja. Dock inte sjötomt. (Fast det är klart, har jag haft den skutan vete katten om jag behövt nån tomt över huvud taget.)

fre 06 okt, 2017 10:27

Kantorn skrev:Sjönära tomt ja. Dock inte sjötomt. (Fast det är klart, har jag haft den skutan vete katten om jag behövt nån tomt över huvud taget.)

Åja, stoppade man ner den skutan i R-ssb-sj-n så vete sjutton om du inte hade fått sjötomt! (Eller sjöbotten-tomt)

Ber om ursäkt för att jag fortsatte urspåringen av tråden. Ska försöka skärpa mig.

fre 06 okt, 2017 11:05

Kristofer skrev:
Kantorn skrev:Sjönära tomt ja. Dock inte sjötomt. (Fast det är klart, har jag haft den skutan vete katten om jag behövt nån tomt över huvud taget.)

Åja, stoppade man ner den skutan i R-ssb-sj-n så vete sjutton om du inte hade fått sjötomt! (Eller sjöbotten-tomt)

Ber om ursäkt för att jag fortsatte urspåringen av tråden. Ska försöka skärpa mig.

Jag måste invända att jag inte tycker att "urspårning" är rätt term för att beskriva detta!

Kanske "gått på en grynna"?

Thomas K Ohlsson
oftast urspårad

fre 06 okt, 2017 15:02

Kristofer skrev:

Sjöbottentomt har vi redan. I alla fall fd dylik. (Nej, tomten består inte enbart av dy...)

fre 06 okt, 2017 15:03

TKO skrev:
Kristofer skrev:

Jag måste invända att jag inte tycker att "urspårning" är rätt term för att beskriva detta!

Kanske "gått på en grynna"?

Thomas K Ohlsson
oftast urspårad

:)
Vi måste utforska detta grundligt, och gå på djupet med frågan...

tor 09 nov, 2017 19:44

TKO skrev:Igår beslutade landstingsfullmäktige att SL:s periodkort skall gälla ombord på Waxholmsbolagets båtar vår, höst och vinter. Dock ej under sommartidtabellens giltighetstid, som i år är 19 juni till 20 augusti.

Nu har de förkortat vårperioden och tagit bort en vintermånad: "Mellan den 9 januari – 29 april samt 3 september och 9 december ska det gå att resa med SL-korten."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stock ... gets-batar
Besvara