Hållplatsnamn vid ersättningstrafik

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler

Re: Hållplatsnamn vid ersättningstrafik

Inläggav daniel_s » lör 09 jul, 2016 19:34

gek skrev:År pilen tänkt att peka på hållplatsen för ersättningsbussar mot Sickla udde? D v s man förväntas åka i fel riktning och byta till buss mot Gullmarsplan t ex vid Sickla kaj?

Har du något bättre förslag?

(Vad beträffar pilens riktning, så skulle det i alla fall inte ha gått några bussar till höger om väderskyddet...)

gek skrev:Och på sl.se har man vad jag kan se fortfarande inte lagt in någon information om de indragna hållplatserna. I tidtabellen för linje 22B http://sl.se/ficktid/sommar/s22b.pdf nämns inget om att vissa hållplatser trafikeras endast i ena körriktningen.

Den omläggningen i Hammarby sjöstad var inte planerad när tidtabellerna trycktes.

Som jag tidigare har påpekat, så framgår det i alla fall när man söker i reseplaneraren att Luma och Mårtensdal inte trafikeras i riktning mot Gullmarsplan. Det är nog ungefär så mycket som går att göra som så där akut lösning...
daniel_s

Inläggav gek » lör 09 jul, 2016 21:33

daniel_s skrev:
gek skrev:År pilen tänkt att peka på hållplatsen för ersättningsbussar mot Sickla udde? D v s man förväntas åka i fel riktning och byta till buss mot Gullmarsplan t ex vid Sickla kaj?

Har du något bättre förslag?

Man kunde haft en text "åk mot Sickla udde eller Sickla köpkvarter och byt vid Sickla kaj till buss mot Gullmarsplan/Thorildsplan"

daniel_s skrev:
gek skrev:Och på sl.se har man vad jag kan se fortfarande inte lagt in någon information om de indragna hållplatserna. I tidtabellen för linje 22B http://sl.se/ficktid/sommar/s22b.pdf nämns inget om att vissa hållplatser trafikeras endast i ena körriktningen.

Den omläggningen i Hammarby sjöstad var inte planerad när tidtabellerna trycktes.

Fast det var inte den tryckta tidtabellen jag läste, utan webbvarianten. En fördel med webbpublicering är normalt att det går mycket snabbt att göra korrigeringar och tillägg.
/Gunnar Ekeving
gek

Inläggav LÅ1 » lör 09 jul, 2016 22:30

Det har hänt att jag sett människor vänta vid hållplatser med indragen trafik. De läser inte de oranga anslagen. Ibland har jag påpekat för de väntande att väntan kan bli lång. Några timmar, eller till nästa dag, eller så. Att det är parad, 1 maj-demonstration, marathon eller liknande, samt polisavspärrad gata tycks inte ha påverkat deras tro på att SL skall kunna ta dem från platsen. Det kan man väl kalla tillit. :D
Bli blodgivare - Ge blod !
LÅ1

Inläggav daniel_s » lör 09 jul, 2016 22:42

gek skrev:Man kunde haft en text "åk mot Sickla udde eller Sickla köpkvarter och byt vid Sickla kaj till buss mot Gullmarsplan/Thorildsplan"

När jag frågade "Har du något bättre förslag" så syftade jag på själva resvägen, inte på informationens utformning.

gek skrev:Fast det var inte den tryckta tidtabellen jag läste, utan webbvarianten. En fördel med webbpublicering är normalt att det går mycket snabbt att göra korrigeringar och tillägg.

Men det är ju den tryckta tabellen, i webbversion för all del. Att ändra i den går i alla fall inte fortare än att ändra i en störningsartikel på sl.se, vilket av någon anledning inte heller hunnit göras...

Kan ju också nämna att det finns en del platser att söka för den som vill vara med och organisera och utöva kollektivtrafiken i Stockholm. :D
daniel_s

Föregående

Återgå till Allmänt om lokaltrafik