SL har värdelös kundbehandling

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler

SL har värdelös kundbehandling

Inläggav LÅ1 » tor 30 jun, 2016 23:12

I alla fall finns det de som tycker att SL:s kundbehandling är värdelös.
På DN Åsikt skriver man "SL:s kundservice har häpnadsväckande dålig service. Trots att jag som kund gjort allt rätt får jag sona för att de har interna problem – det kan inte vara rätt."

"Annabelle Bothén: Hur kan er kundbehandling vara så värdelös?".

Det hitintills enda svar som än så länge publicerats är från någon som håller med.
Bli blodgivare - Ge blod !
LÅ1

Re: SL har värdelös kundbehandling

Inläggav Lennart Petersen » tor 30 jun, 2016 23:45

LÅ1 skrev:I alla fall finns det de som tycker att SL:s kundbehandling är värdelös.
På DN Åsikt skriver man "SL:s kundservice har häpnadsväckande dålig service. Trots att jag som kund gjort allt rätt får jag sona för att de har interna problem – det kan inte vara rätt."

"Annabelle Bothén: Hur kan er kundbehandling vara så värdelös?".

Det hitintills enda svar som än så länge publicerats är från någon som håller med.

Tjaa vad säger man ? Jag tror hon haft otur för generellt är det väl inte så dåligt eller ?
Jag är i vart fall väldigt skeptisk till allehanda sådana här automatiska penningtransaktioner som bara rullar på.
Hemförsäkringen finns på autogiro med det får räcka så jag är alltid försäkrad.
Men sedan får det räcka läste om någon som legat död i flera år medans pension tickat in och autogiro tickat ut hyra allting automatiskt.
Så himla besvärligt kan det väl inte vara att någon gång då och då ladda på korten i automat eller över internet, lite småpyssel och så har man full koll på vad man laddar på.
Det tycks för mig ha varit ett halvår sedan och det räcker än.
Lennart Petersen

Inläggav Hechtwagen » fre 01 jul, 2016 1:42

Kul när folkliga beträdare försöker skriva högretravande utan att behärskandet av språket är till fullest! :cheesygrin: u

Vi andra har våra accesskort registrerade på "mitt sl" och spärrar dem enkelt och smidigt när vi slarvar bort dem! :D
Användarvisningsbild
Hechtwagen

Inläggav Lennart Petersen » fre 01 jul, 2016 19:34

Hechtwagen skrev:Kul när folkliga beträdare försöker skriva högretravande utan att behärskandet av språket är till fullest! :cheesygrin: u

Vi andra har våra accesskort registrerade på "mitt sl" och spärrar dem enkelt och smidigt när vi slarvar bort dem! :D

Men det var ju också exakt så hon gjorde om du läser SL svar .
Och av det framgår att man ber om ursäkt och erkänner att man behandlat klagomålet dåligt.

SL:
Annabelle gjorde förlustanmälan den 18 maj och då spärrades kortet. Hennes kort har inte använts sedan den 17 maj. Ordern om påfyllning av kortet skedde den 15 maj, alltså innan kortet spärrades, men hon fick mailbekräftelsen om påfyllning först den 24 maj. Bekräftelsen av köpet var dessvärre fördröjd. Orsaken var att vi under en period i maj hade en del problem med informationsflödena i Accessystemet.
Lennart Petersen

Återgå till Allmänt om lokaltrafik