Miljoner till kollektivtrafik i Norrköping och Linköping

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler

Re: Miljoner till kollektivtrafik i Norrköping och Linköping

Inläggav minimum traction » tis 05 jul, 2016 15:04

twr skrev:
minimum traction skrev:Oförskämt av dig att misstänkliggöra en för att man är anonym. Om du uppehåller dig det allra minsta på nätet så vet du att det är sed. Det bör inte heller vara särskilt svårt att förstå att även hederliga människor kan ha skäl till det. Dessutom är det god sed att bedöma inlägg efter vad som står i dem, inte efter spekulationer om saker som inte står. När du har ändrat den attityden kanske jag svarar, nu får jag ingen lust.

Bra inlägg! Stå på dig! :D

Tack för uppmuntran. Den var välkommen inte minst på det här stället.

Hoppas jag kan skriva det utan att det blir tjafs. Det här stället är uppenbarligen ovanligt på nätet med sin starka falang av medlemmar som, om vi säger det rent ut, inte anser pseudonymskribenter välkomna eller trovärdiga.

Dominerat av en liten krets folk som alla känner varandra irl och samtidigt har liten erfarenhet av övriga nätet, och så blir forumet en förlängning av deras irl-lokaler, eller vad kan man tänka sig?

Hur som helst, det ovänliga bemötandet ger mig inte direkt lust att fortsätta här. Och jag undrar om fler nykomlingar genom åren har känt så. Kanske det medverkar till att forumet har så få aktiva?
minimum traction

Inläggav minimum traction » tis 05 jul, 2016 19:13

För att inte kapa ännu mer av den här tråden har jag startat en ny om nick, namn, målgrupp och stämning på forumet:
viewtopic.php?f=7&t=38982&p=347528#p347528
minimum traction

Inläggav X12 » ons 03 aug, 2016 14:14

X12

Inläggav bark » ons 03 aug, 2016 14:50

X12 skrev:Artikel i NT om Ljuralänken idag: http://nt.se/nyheter/norrkoping/har-kan ... 36919.aspx

Intressant variant att lägga spåren "på snedden" från Drottninggatan via Kristinaplatsen och Fridtunatäppan. Men samtidigt smart - då slipper man dela Vasaparken itu.
Användarvisningsbild
bark

Inläggav X12 » ons 03 aug, 2016 17:27

bark skrev:Intressant variant att lägga spåren "på snedden" ... då slipper man dela Vasaparken itu.

Att utgå från Drottninggatan och snedda över Kristinaplatsen har så vitt jag vet alltid varit planen.
X12

Inläggav twr » lör 06 aug, 2016 10:12

X12 skrev:
bark skrev:Intressant variant att lägga spåren "på snedden" ... då slipper man dela Vasaparken itu.

Att utgå från Drottninggatan och snedda över Kristinaplatsen har så vitt jag vet alltid varit planen.

Det nya i förslaget är väl att inte följa dagens körbanor, utan att skapa en bättre spårgeometri genom att omgestalta hela platsen.
twr
-----------------------
Var sak på sin plats.
twr

Inläggav X12 » lör 06 aug, 2016 11:15

twr skrev:Det nya i förslaget är väl ... att omgestalta hela platsen.

Tror det har varit planerat tidigare också. Jag vill minnas att jag sett gamla illustrationer (daterade från tiden innan utbyggnaden till Ljura) där hela Kristinaplatsen är ett hårdgjort torg där spårvägen går över en slags vattenyta i mitten.
X12

Föregående

Återgå till Allmänt om lokaltrafik