Transdev utmanar Keolis, Arriva och Nobina

Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler

Re: Transdev utmanar Keolis, Arriva och Nobina

Inläggav Enceladus » ons 26 jun, 2019 17:57

Den 21 juni 2019 tog Transdev över uppdraget för busstrafiken i trafikområdet Sigtuna, Upplands Väsby och Vallentuna. En av förändringarna är att linje 583 mellan Märsta och Arlanda körs med normalbussar. Detta innebär att budgetvarianten till Arlanda inte längre har sittplatsstandard. Dåliga nyheter för resenärerna, men bra nyheter för konkurrenterna. Gissa vem som äger Flygbussarna... :roll:
Enceladus
 
Inlägg: 3929
Blev medlem: tor 29 jun, 2017 17:23

Re: Transdev utmanar Keolis, Arriva och Nobina

Inläggav Lars_L » ons 26 jun, 2019 19:12

Enceladus skrev:Den 21 juni 2019 tog Transdev över uppdraget för busstrafiken i trafikområdet Sigtuna, Upplands Väsby och Vallentuna. En av förändringarna är att linje 583 mellan Märsta och Arlanda körs med normalbussar. Detta innebär att budgetvarianten till Arlanda inte längre har sittplatsstandard. Dåliga nyheter för resenärerna, men bra nyheter för konkurrenterna. Gissa vem som äger Flygbussarna... :roll:


Jo, fast frågan är om det kommer att hålla. Verkar ju också ganska osmart när de flesta andra linjer vid Märsta går som ledbussar och att svårigheterna därmed ökar för att få till effektiva omlopp. Men nu kör man ju med ledvagnar också om än inte genomgående...

Med tanke på att kundnöjdheten är så pass låg i avtalsområdet, så är det nog bara felplanering från Transdevs sida. 583 är ju en av få linjer som man regelbundet mäter kundnöjdheten på. Men det är nog en svår linje att mäta eftersom antalet resenärer skiftar så mycket mellan avgångarna. Ser man på antalet passagerare per avgång i statistiken från 2014, så ligger medelbeläggningen på 19 passagerare per avgång. Så man kan lätt bli lurad av statistiken!

Att Transdev driver flygbussarna tror jag inte påverkar alls. Det är helt olika segment. Noterade här senast när jag åkte från Arlanda att flertalet väljer flygbussen både till/från flygplatsen på natten trots att 593 går samma väg och är i princip gratis att åka med i jämförelse....
--- Inlägget är signerat Lars Lundqvist,
Lars_L
 
Inlägg: 2724
Blev medlem: sön 09 nov, 2014 11:47

Re: Transdev utmanar Keolis, Arriva och Nobina

Inläggav TKO » ons 26 jun, 2019 20:00

Att SLs bussar från Arlanda har så få resenärer beror förmodligen på att Svedavia valt att ha sämst möjliga information om detta alternativ. Varför är det inte normala SL-skyltar vid hållplatserna? Varför finns ingen realtidstavla vid hållplatserna? Varför finns ingen biljettautomat vid hållplatsen? Etc...
/TKO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
TKO
 
Inlägg: 9417
Blev medlem: tor 05 sep, 2002 11:29
Ort: Årsta

Re: Transdev utmanar Keolis, Arriva och Nobina

Inläggav Enceladus » mån 01 jul, 2019 14:26

Transdev stor vinnare när Västtrafiks upphandlingar avgjordes

Transdev skrev:Transdev kör stadsbusstrafik i Frölunda sedan 2010 och blir nu största bussoperatören i Göteborg med totalt fem trafikområden och cirka 370 bussar. Den största nyheten är att Transdev kommer in i avtalet med 160 elbussar, vilket betyder att Västtrafik blir störst i Sverige vad gäller elbussar.


Nästan hälften av bussarna blir elbussar. Kan omställningen av busstrafiken bli tydligare?

Keolis förlorar alltså ytterligare trafikavtal i Sverige, bland annat Partille och Mölndal. Har företaget goda utsikter att få behålla sina avtal i Stockholm?
Enceladus
 
Inlägg: 3929
Blev medlem: tor 29 jun, 2017 17:23

Re: Transdev utmanar Keolis, Arriva och Nobina

Inläggav Enceladus » mån 01 jul, 2019 14:44

Lars_L skrev:Att Transdev driver flygbussarna tror jag inte påverkar alls. Det är helt olika segment. Noterade här senast när jag åkte från Arlanda att flertalet väljer flygbussen både till/från flygplatsen på natten trots att 593 går samma väg och är i princip gratis att åka med i jämförelse....


SL:s nattbussar har väl inte det bästa ryktet. Jag har träffat flera pendeltågsresenärer som aldrig skulle överväga att åka med SL:s nattbussar, trots att de redan har månadskort. Med nattbussar avses alltså bussarna som trafikerar Vasagatan nattetid. Det området upplevs ha stora ordningsproblem. Flygbussarna trafikerar den betydligt lugnare Cityterminalen...

A-Train AB ska utöka trafiken mellan Stockholm och Arlanda nästa år. Det blir kvartstrafik större delen av dygnet alla dagar: från Stockholm mellan 4:20 och 23:35 samt från Arlanda mellan 4:50 och 0:05. Sedan fortsätter trafiken i en timme med 30-minuterstrafik, återigen alla dagar. Det blir ett väldigt bra utbud sett till antalet resenärer och det slår SL:s pendeltågsutbud på många punkter. Den utökade trafiken borde också öka konkurrensen med Transdevs flygbussar, både de kommersiella (Flygbussarna) och de upplandlade (främst linje 583). Arlanda Express har likväl ingen nattrafik - än så länge i alla fall.

Linje 583 föreslås dock få en genare dragning mellan Märsta och Arlanda som minskar restiden med cirka 5 minuter. Detta kan göra budgetvarianten något mer konkurrenskraftig. :wink:
Enceladus
 
Inlägg: 3929
Blev medlem: tor 29 jun, 2017 17:23

Re: Transdev utmanar Keolis, Arriva och Nobina

Inläggav Lars_L » mån 01 jul, 2019 16:45

Enceladus skrev:
Lars_L skrev:Att Transdev driver flygbussarna tror jag inte påverkar alls. Det är helt olika segment. Noterade här senast när jag åkte från Arlanda att flertalet väljer flygbussen både till/från flygplatsen på natten trots att 593 går samma väg och är i princip gratis att åka med i jämförelse....


SL:s nattbussar har väl inte det bästa ryktet. Jag har träffat flera pendeltågsresenärer som aldrig skulle överväga att åka med SL:s nattbussar, trots att de redan har månadskort. Med nattbussar avses alltså bussarna som trafikerar Vasagatan nattetid. Det området upplevs ha stora ordningsproblem. Flygbussarna trafikerar den betydligt lugnare Cityterminalen...

A-Train AB ska utöka trafiken mellan Stockholm och Arlanda nästa år. Det blir kvartstrafik större delen av dygnet alla dagar: från Stockholm mellan 4:20 och 23:35 samt från Arlanda mellan 4:50 och 0:05. Sedan fortsätter trafiken i en timme med 30-minuterstrafik, återigen alla dagar. Det blir ett väldigt bra utbud sett till antalet resenärer och det slår SL:s pendeltågsutbud på många punkter. Den utökade trafiken borde också öka konkurrensen med Transdevs flygbussar, både de kommersiella (Flygbussarna) och de upplandlade (främst linje 583). Arlanda Express har likväl ingen nattrafik - än så länge i alla fall.

Linje 583 föreslås dock få en genare dragning mellan Märsta och Arlanda som minskar restiden med cirka 5 minuter. Detta kan göra budgetvarianten något mer konkurrenskraftig. :wink:


Nja, nattbussarna vänder ju nu vid Cityterminalen (om än på Kungsgatan) och den storma mängden resenärer väntade på Torsgatan och lät 593 åka förbi nästan tom, medan man trängde sig på flygbussen...

Tyvärr planerar man ju då för att 583 blir ringlinje, vilket gör att inte passningen till pendeltågen kan hållas på kvällstid (ifall man inte ersätter linjen då med 579), men även dagtid blir det tveksamt hur passningen blir - ifall man sparar in fem minuter i vardera riktning, så kommer man inte ha passning till pendeltågen och då tror jag inte det blir så populärt i alla fall...
--- Inlägget är signerat Lars Lundqvist,
Lars_L
 
Inlägg: 2724
Blev medlem: sön 09 nov, 2014 11:47

Re: Transdev utmanar Keolis, Arriva och Nobina

Inläggav Enceladus » mån 01 jul, 2019 17:30

Lars_L skrev:Nja, nattbussarna vänder ju nu vid Cityterminalen (om än på Kungsgatan) och den storma mängden resenärer väntade på Torsgatan och lät 593 åka förbi nästan tom, medan man trängde sig på flygbussen...


Till att börja med borde linje 593 inte vara nästan tom när den kommer till Torsgatan. Centralen är ju en mycket större knutpunkt än S:t Eriksplan. Otryggheten kring Vasagatan har förmodligen lämnat ett beskt minne efter sig. Det tar tid att reparera ett dåligt rykte och andra nattbussar går fortfarande från Vasagatan. Även om vissa nattbussar har orimligt hög beläggning så är resandet betydligt mindre än när pendeltågen går. Den som kan välja bort nattbussarna gör det.

Lars_L skrev:Tyvärr planerar man ju då för att 583 blir ringlinje, vilket gör att inte passningen till pendeltågen kan hållas på kvällstid (ifall man inte ersätter linjen då med 579), men även dagtid blir det tveksamt hur passningen blir - ifall man sparar in fem minuter i vardera riktning, så kommer man inte ha passning till pendeltågen och då tror jag inte det blir så populärt i alla fall...


Linje 579 övervägs att ta över delar av linje 583:s tidigare sträckning och få halvtimmestrafik större delen av dygnet mellan Märsta station och Arlanda. Gör inte en höna av en fjäder!
Enceladus
 
Inlägg: 3929
Blev medlem: tor 29 jun, 2017 17:23

Re: Transdev utmanar Keolis, Arriva och Nobina

Inläggav Lars_L » mån 01 jul, 2019 18:24

Enceladus skrev:
Linje 579 övervägs att ta över delar av linje 583:s tidigare sträckning och få halvtimmestrafik större delen av dygnet mellan Märsta station och Arlanda. Gör inte en höna av en fjäder!


Nu blir jag allt förvånad - du borde väl om någon förstå bristerna med ringlinjer och passning till pendeltåg. Större delen av dygnet sägs det att det ska vara trettiominuterstrafik på 579. Men det innebär ju att det inte kommer vara det just när det behövs. Tyvärr har jag sett alltför mycket av dålig planering genom åren för att vara övertygad innan jag sett lösningen i tryck. Dessutom förlorar man ju hela vitsen med 579 när den får närmare en kvart extra i körtid
--- Inlägget är signerat Lars Lundqvist,
Lars_L
 
Inlägg: 2724
Blev medlem: sön 09 nov, 2014 11:47

Re: Transdev utmanar Keolis, Arriva och Nobina

Inläggav Enceladus » mån 01 jul, 2019 22:31

Lars_L skrev:
Enceladus skrev:
Linje 579 övervägs att ta över delar av linje 583:s tidigare sträckning och få halvtimmestrafik större delen av dygnet mellan Märsta station och Arlanda. Gör inte en höna av en fjäder!


Nu blir jag allt förvånad - du borde väl om någon förstå bristerna med ringlinjer och passning till pendeltåg. Större delen av dygnet sägs det att det ska vara trettiominuterstrafik på 579. Men det innebär ju att det inte kommer vara det just när det behövs. Tyvärr har jag sett alltför mycket av dålig planering genom åren för att vara övertygad innan jag sett lösningen i tryck. Dessutom förlorar man ju hela vitsen med 579 när den får närmare en kvart extra i körtid


Du har i och för sig rätt i att det nya upplägget kan bli dåligt, men det är väl för tidigt att utgå från att det blir så. Körtiden för ett varv kan ju bli precis så lång att linje 583 har passning i båda riktningarna. Den absoluta merparten av resenärerna vill åka mellan Märsta och Arlanda utan onödiga omvägar. Således går det att göra restidsvinster på den här linjen. Om det mot förmodan inte går att ha passning i båda riktningarna så kan linje 579 med sin utökade trafik komma till undsättning. Linje 579 blir ju en långsammare variant av linje 583 mellan Märsta och Arlanda.

Enligt förslaget ska linjerna 579 och 583 tillsammans erbjuda 7,5-minuterstrafik mellan Märsta och Arlanda under en stor del av dagen. Då kan linje 579 bli en livlina för försenade pendeltåg som har missat sin passning till linje 583. Samtidigt behöver inte båda linjerna gå sena kvällar. Det nya upplägget gör det alltså enklare att anpassa utbudet till efterfrågan. Nackdelen är väl att restiden förlängs mellan Sigtuna och Arlanda. Å andra sidan skapas en ny tvärförbindelse mellan Bålsta och Märsta station.
Enceladus
 
Inlägg: 3929
Blev medlem: tor 29 jun, 2017 17:23

Re: Transdev utmanar Keolis, Arriva och Nobina

Inläggav Lars_L » tis 02 jul, 2019 5:16

Enceladus skrev:
Lars_L skrev:
Enceladus skrev:
Linje 579 övervägs att ta över delar av linje 583:s tidigare sträckning och få halvtimmestrafik större delen av dygnet mellan Märsta station och Arlanda. Gör inte en höna av en fjäder!


Nu blir jag allt förvånad - du borde väl om någon förstå bristerna med ringlinjer och passning till pendeltåg. Större delen av dygnet sägs det att det ska vara trettiominuterstrafik på 579. Men det innebär ju att det inte kommer vara det just när det behövs. Tyvärr har jag sett alltför mycket av dålig planering genom åren för att vara övertygad innan jag sett lösningen i tryck. Dessutom förlorar man ju hela vitsen med 579 när den får närmare en kvart extra i körtid


Du har i och för sig rätt i att det nya upplägget kan bli dåligt, men det är väl för tidigt att utgå från att det blir så. Körtiden för ett varv kan ju bli precis så lång att linje 583 har passning i båda riktningarna. Den absoluta merparten av resenärerna vill åka mellan Märsta och Arlanda utan onödiga omvägar. Således går det att göra restidsvinster på den här linjen. Om det mot förmodan inte går att ha passning i båda riktningarna så kan linje 579 med sin utökade trafik komma till undsättning. Linje 579 blir ju en långsammare variant av linje 583 mellan Märsta och Arlanda.

Enligt förslaget ska linjerna 579 och 583 tillsammans erbjuda 7,5-minuterstrafik mellan Märsta och Arlanda under en stor del av dagen. Då kan linje 579 bli en livlina för försenade pendeltåg som har missat sin passning till linje 583. Samtidigt behöver inte båda linjerna gå sena kvällar. Det nya upplägget gör det alltså enklare att anpassa utbudet till efterfrågan. Nackdelen är väl att restiden förlängs mellan Sigtuna och Arlanda. Å andra sidan skapas en ny tvärförbindelse mellan Bålsta och Märsta station.


Nja, körtiden skulle väl bli omkring 26-27-minuter - vilket väl också är vitsen för att få effektivitet i linjen. Men vid nästa ändring av tidtabellen fungerar det kanske inte inte ändå - även om man lägger in regleringstid vid Arlanda (detta är ju dock svårt för en ringlinje).

Det finns väl i och för sig fördelar med förslaget också om man gör det rätt. Men det är ju knappast någon vinst att skapa en förbindelse mellan Märsta station coh Bålsta - dessutom är det ju lätt att gå från centrum om man skulle vilja det idag. I princip alla som bor norr om Sigtuna använder ju Bålsta som station eftersom restiden blir för lång till Märsta.

Syftet är förstås att man därmed effektiviserar trafiken till Sigtuna. Finns förstås vinster med att byta 570-575, men samtidigt blir det ju sämre för de som arbetar vid Sigtunaskolan etc.

Däremot fungerar ju nya tidtabellen för en genomgående linje vid Märsta dagtid - men det blir ju också problem om tidtabellen ändras igen. Men just den delen blir väl bra med T20 - eftersom man måste ha passning både från Sigtuna och till Arlanda. Det skulle inte fungera idag - och fungerar ju inte med T20 heller i lågtrafik.
--- Inlägget är signerat Lars Lundqvist,
Lars_L
 
Inlägg: 2724
Blev medlem: sön 09 nov, 2014 11:47

Re: Transdev utmanar Keolis, Arriva och Nobina

Inläggav Enceladus » mån 15 jul, 2019 10:52

Situationen vid stationen ohållbar

Upsala Nya Tidning skrev:Trängseln på buss 583 mot Arlanda beror på att allt fler väljer att ta vanliga tåget och bussen till Arlanda när de ska ut och flyga.


Jag håller med om att linje 583 har för många stående resenärer. 15-minuterstrafik med buss räcker inte längre.
Enceladus
 
Inlägg: 3929
Blev medlem: tor 29 jun, 2017 17:23

Re: Transdev utmanar Keolis, Arriva och Nobina

Inläggav TKO » mån 15 jul, 2019 11:02

Enceladus skrev:Situationen vid stationen ohållbar

Upsala Nya Tidning skrev:Trängseln på buss 583 mot Arlanda beror på att allt fler väljer att ta vanliga tåget och bussen till Arlanda när de ska ut och flyga.


Jag håller med om att linje 583 har för många stående resenärer. 15-minuterstrafik med buss räcker inte längre.


Vi lever (tyvärr) ännu med konsekvenserna av Mats Odells häpnadsväckande beslut i de yttersta dagarna av hans ministerperiod...
(Odell förebådade det moraliska förfall som präglar Thor/Skyttedal-epoken bland de svenska kristdemokraterna.)

Vi kan fråga oss om det inte skulle gå att få ihop en majoritet av flygkramarna inom socialdemokraterna och centerpartiet ("hela landet ska leva"-falangen) och milöjmupparna bland vasastadssossarna och telefonplansliberalerna inom C och MP för att köpa ut Arlanda Express? Då behövs ingen tät busstrafik till Arlanda längre...

spekulerar
Thomas K Ohlsson
(Hör detta hemma i denna tråd? Nja... men det får ni stå ut med!)
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
TKO
 
Inlägg: 9417
Blev medlem: tor 05 sep, 2002 11:29
Ort: Årsta

Re: Transdev utmanar Keolis, Arriva och Nobina

Inläggav Enceladus » mån 15 jul, 2019 11:15

TKO skrev:Vi kan fråga oss om det inte skulle gå att få ihop en majoritet av flygkramarna inom socialdemokraterna och centerpartiet ("hela landet ska leva"-falangen) och milöjmupparna bland vasastadssossarna och telefonplansliberalerna inom C och MP för att köpa ut Arlanda Express? Då behövs ingen tät busstrafik till Arlanda längre...


Skulle det inte kosta ungefär lika mycket att bygga en ny bana till Arlanda? Är det inte mer värt att lägga pengarna på infrastruktur än skatteparadis? A-Train AB har väl redan tjänat mer än vad det kostade att bygga banan...
Enceladus
 
Inlägg: 3929
Blev medlem: tor 29 jun, 2017 17:23

Re: Transdev utmanar Keolis, Arriva och Nobina

Inläggav Claes Thure Moberg » mån 15 jul, 2019 17:10

TKO skrev: Då behövs ingen tät busstrafik till Arlanda längre...


Vad är det som säger att en sämhällsägd Arlanda Express skulle vara billigare att resa med jämfört med en privat? ...... Svaret är - absolut inte något som helst. Det finns inte heller något som säger att Flygbussarna skulle sluta existera. Såvida inte "Storebror" helt enkelt förbjuder Flygbussarna. AEx har sina kostnader och de måste köras in alldeles oavsett ägare. På toppen av detta har man kalkylerat in en vinst. Men att komma ned i Flygbusspriset - "no way". Såvida man inte önskar ha en stor samhällssubvention på toppen. Men då kommer det politiska problemet att det är ett allmänt önskemål att minska flygtrafiken - därmed är det politiskt omöjligt att lägga in en stor subvention på transporterna till flygplatsen. Det hade varit en helt annan sak för några år sedan.
Donkeyman Filosoferar på http://www.nordens-paris.blogspot.com
Claes Thure Moberg
 
Inlägg: 752
Blev medlem: tis 07 okt, 2003 18:25
Ort: Tromsø

Re: Transdev utmanar Keolis, Arriva och Nobina

Inläggav Enceladus » tis 16 jul, 2019 9:53

Claes Thure Moberg skrev:
TKO skrev: Då behövs ingen tät busstrafik till Arlanda längre...


Vad är det som säger att en sämhällsägd Arlanda Express skulle vara billigare att resa med jämfört med en privat? ...... Svaret är - absolut inte något som helst. Det finns inte heller något som säger att Flygbussarna skulle sluta existera. Såvida inte "Storebror" helt enkelt förbjuder Flygbussarna. AEx har sina kostnader och de måste köras in alldeles oavsett ägare. På toppen av detta har man kalkylerat in en vinst. Men att komma ned i Flygbusspriset - "no way". Såvida man inte önskar ha en stor samhällssubvention på toppen. Men då kommer det politiska problemet att det är ett allmänt önskemål att minska flygtrafiken - därmed är det politiskt omöjligt att lägga in en stor subvention på transporterna till flygplatsen. Det hade varit en helt annan sak för några år sedan.


Nu underskattar du väl hur billigt det är att köra tåg. Kostnaden per sittplatskilometer för Stockholms pendeltåg är 0,31 kr. Arlanda Express har färre sittplatser per tåg men högre fart. En rimlig uppskattning är därför att Arlanda Express har ungefär samma kostnad per sittplatskilometer. Beläggningsgraden för direktlinjer brukar vara hög. Samtliga resenärer åker ju hela vägen. Däremot kan resandet vara ganska enkelriktat. Låt oss därför anta att den genomsnittliga beläggningsgraden uppgår till 50 procent. Avståndet mellan Stockholm och Arlanda är väl cirka 40 km. Kostnaden för en osubventionerad resa blir då 24,8 kr. Det finns ingen chans att Flygbussarna skulle kunna konkurrera i pris med tåg som har hög beläggning...
Enceladus
 
Inlägg: 3929
Blev medlem: tor 29 jun, 2017 17:23

Re: Transdev utmanar Keolis, Arriva och Nobina

Inläggav TKO » tis 16 jul, 2019 10:30

Poängen med att lösa in A-banan är enligt min mening främst att då är det möjligt att ta bort "stationsavgiften" för pendeltågsresenärer - vilket skulle göra att behovet av busstrafik Märsta-Arlanda minskar drastiskt.

Hur man gör med AEX-tågen har jag ingen bestämd uppfattning om, men en idé skulle ju vara att se om det finns någon utomstående operatör - statlig eller privat - som har lust att fortsätta med trafiken. Jag skulle tro att om det blir möjligt att åka pendeltåg på ordinarie SL-taxa minskar efterfrågan på snabbtåget...

resonerar
Thomas K Ohlsson
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
TKO
 
Inlägg: 9417
Blev medlem: tor 05 sep, 2002 11:29
Ort: Årsta

Re: Transdev utmanar Keolis, Arriva och Nobina

Inläggav Bussmicke » ons 17 jul, 2019 7:46

Anders Hanquist skrev:Är inte Transdev det som tidigare var Veolia och innan dess Connex? Så nya i SL-trafiken är de väl inte då.


Och Linjebuss innan det.
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II.
Användarvisningsbild
Bussmicke
 
Inlägg: 7849
Blev medlem: sön 01 sep, 2002 0:38
Ort: Hammarby, Västerås

Re: Transdev utmanar Keolis, Arriva och Nobina

Inläggav Leif A » tis 20 aug, 2019 7:16

Ja utmaningen är att vara sämre på att utföra uppdraget!
Transdev har redan visat att de inte kan driva linjetrafik med buss i Upplands Väsby så det är nog likadant på övriga ställen som de verkar
Hälsingborgare i själ o hjärta
Användarvisningsbild
Leif A
 
Inlägg: 202
Blev medlem: ons 25 sep, 2002 12:02
Ort: Uppplands Väsby

Re: Transdev utmanar Keolis, Arriva och Nobina

Inläggav Diripsi » fre 23 aug, 2019 9:04

Leif A skrev:Ja utmaningen är att vara sämre på att utföra uppdraget!
Transdev har redan visat att de inte kan driva linjetrafik med buss i Upplands Väsby så det är nog likadant på övriga ställen som de verkar

Vad är det som inte fungerar där då? De gånger jag har åkt med Transdev i Upplands Väsby har det fungerat bra.
Diripsi
 
Inlägg: 66
Blev medlem: tor 16 maj, 2019 13:11

Re: Transdev utmanar Keolis, Arriva och Nobina

Inläggav Leif A » fre 23 aug, 2019 9:35

igår så åkte jag med en buss där mittdörrarna plötsligt bara stängdes när folk var på väg ut det var nära att en person blev klämd. Föraren fick starta om bussen för att få dörrarna att funka igen
och detta har hänt ett flertal gånger som jag har sett, sen har vi problemen med stanna nästa hållplats som strular, betalsystemet strular, hållplatsnamn på monitorn stämmer inte med namn utrop
tidhållningen är dålig, detta är några av de saker som inte funkar
Hälsingborgare i själ o hjärta
Användarvisningsbild
Leif A
 
Inlägg: 202
Blev medlem: ons 25 sep, 2002 12:02
Ort: Uppplands Väsby

FöregåendeNästa

Återgå till Bussar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster