Fordonsnummer

Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler

Fordonsnummer

Inläggav bark » lör 03 mar, 2018 10:23

Bild
När jag igår satte mig i bussen i Linköping så upptäckte jag att det fanns klistermärken med Östgötatrafikens maskot och bussens fordonsnummer. Tittade runt och såg att det fanns lite överallt, kanske 10 stycken i hela ledbussen.

Varför har det blivit så viktigt att passagerarna får veta detta?
Användarvisningsbild
bark

Re: Fordonsnummer

Inläggav daniel_s » lör 03 mar, 2018 10:32

Det är kanske för att underlätta för dem som skriver kundsynpunkter. De är ofta väldigt otydliga och motsägelsefulla, t ex tider och sträckor som inte stämmer, och går då inte att använda till någonting. Om man kan få folk att skriva vagnsnumret så blir det mycket lättare att entydigt koppla till rätt avgång och därmed också att göra något åt de synpunkter som faktiskt är vettiga.
daniel_s

Re: Fordonsnummer

Inläggav leifd » lör 03 mar, 2018 11:05

daniel_s skrev:Det är kanske för att underlätta för dem som skriver kundsynpunkter. De är ofta väldigt otydliga och motsägelsefulla, t ex tider och sträckor som inte stämmer, och går då inte att använda till någonting. Om man kan få folk att skriva vagnsnumret så blir det mycket lättare att entydigt koppla till rätt avgång och därmed också att göra något åt de synpunkter som faktiskt är vettiga.

Så är det säker, dessutom syns säkert dessa dekaler i övervakningskameror om sådana finns. Där kan sådan vara viktigt möjligen.
Användarvisningsbild
leifd

Återgå till Bussar