Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
LasseW skrev:Har något nytt kommit fram om Bytesplats Gullmarsplan som om jag fattat allt rätt är under utredning.
twr skrev:TKO, visst borde det ha betraktats som ETT projekt. Precis sm landstinget birde ha EN förvaltning som bygger kollektivtrafik. Varför det inte är så är ett mysterium, åtminstone dör mig.
TKO skrev:twr skrev:TKO, visst borde det ha betraktats som ETT projekt. Precis sm landstinget birde ha EN förvaltning som bygger kollektivtrafik. Varför det inte är så är ett mysterium, åtminstone dör mig.
Om detta är vi överens sedan länge!
Men hur är det egentligen tänkt för byten mellan TUB1 och TUB3? Jag hoppas verkligen att svaret inte är "inte alls"...
/TKO
twr skrev:Genom befintlig biljetthall, förbi två spärrlinjer. Så går det när man skapar nya förvaltningar.
daniel_s skrev:twr skrev:Genom befintlig biljetthall, förbi två spärrlinjer. Så går det när man skapar nya förvaltningar.
Att försöka lösa det på något annat sätt hade nog kunnat fördröja bygget med flera år!
Det är ju inte så himla smidigt vid Tce heller...
twr skrev:Från blå till grön blir det alltså: lite upp, mycket upp, lite ned.
LasseW skrev:Kommer 800 bussarna kunna använda sina hållplatser under byggtiden (T-bane stationen) eller måste ombyggnad ske inom kort för att upprätthålla 800 trafiken på Gullmarsplan.
TKO skrev:twr skrev:Från blå till grön blir det alltså: lite upp, mycket upp, lite ned.
Har någon räknat på hur lång tid ett byte från TUB3 till TUB1 tar?
Och det går inte att flytta spärrlinjen så att bytet åtminstone sker inom spärrlinje?
Detta är ju så kasst att man undrar vem som är ansvarig...
/TKO
twr skrev:TKO skrev:twr skrev:Från blå till grön blir det alltså: lite upp, mycket upp, lite ned.
Har någon räknat på hur lång tid ett byte från TUB3 till TUB1 tar?
Och det går inte att flytta spärrlinjen så att bytet åtminstone sker inom spärrlinje?
Detta är ju så kasst att man undrar vem som är ansvarig...
/TKO
Det borde vara ganska enkelt att hitta en gemensam spärrlinje. Men det skulle kräva samordning mellan två olika förvaltningar, och det är en mycket svårare uppgift än att resa till månen!
Någon har säkert räknat på hur lång tid bytet tar. En avgörande faktor är förstås hur länge man får vänta på att komma ombord en hiss. När ett tåg på blå linjen kommer in från stan på eftermiddagen torde vara dimensionerande.
TKO skrev:(Fast allt kan inte skyllas på att det är två förvaltningar. Redan idag kräver ett vinkelbyte linje 19 <-> linje 17/18 att två spärrlinjer passeras. Nej det var inte så när stationen byggdes, men vid en ombyggnad för X antal år sedan blev det så. Vad vann man på det? Mer kommersiella lokaler kanske...)
/TKO
TKO skrev:(Fast allt kan inte skyllas på att det är två förvaltningar. Redan idag kräver ett vinkelbyte linje 19 <-> linje 17/18 att två spärrlinjer passeras. Nej det var inte så när stationen byggdes, men vid en ombyggnad för X antal år sedan blev det så. Vad vann man på det? Mer kommersiella lokaler kanske...)
daniel_s skrev:TKO skrev:(Fast allt kan inte skyllas på att det är två förvaltningar. Redan idag kräver ett vinkelbyte linje 19 <-> linje 17/18 att två spärrlinjer passeras. Nej det var inte så när stationen byggdes, men vid en ombyggnad för X antal år sedan blev det så. Vad vann man på det? Mer kommersiella lokaler kanske...)
På det vann man bl a att det går att gå rakt genom biljetthallen på det naturliga sättet vid t ex byte mellan 800-bussarna och 4:an. Helt korrekt uttänkt ombyggnad, det var fel tidigare och nu är det rätt.
(Den som vill göra en vinkelresa utan att blippa eller gå i trappor byter med fördel vid Skanstull i stället!)
daniel_s skrev:TKO skrev:(Fast allt kan inte skyllas på att det är två förvaltningar. Redan idag kräver ett vinkelbyte linje 19 <-> linje 17/18 att två spärrlinjer passeras. Nej det var inte så när stationen byggdes, men vid en ombyggnad för X antal år sedan blev det så. Vad vann man på det? Mer kommersiella lokaler kanske...)
På det vann man bl a att det går att gå rakt genom biljetthallen på det naturliga sättet vid t ex byte mellan 800-bussarna och 4:an. Helt korrekt uttänkt ombyggnad, det var fel tidigare och nu är det rätt.
(Den som vill göra en vinkelresa utan att blippa eller gå i trappor byter med fördel vid Skanstull i stället!)
daniel_s skrev:TKO skrev:(Fast allt kan inte skyllas på att det är två förvaltningar. Redan idag kräver ett vinkelbyte linje 19 <-> linje 17/18 att två spärrlinjer passeras. Nej det var inte så när stationen byggdes, men vid en ombyggnad för X antal år sedan blev det så. Vad vann man på det? Mer kommersiella lokaler kanske...)
På det vann man bl a att det går att gå rakt genom biljetthallen på det naturliga sättet vid t ex byte mellan 800-bussarna och 4:an. Helt korrekt uttänkt ombyggnad, det var fel tidigare och nu är det rätt.
(Den som vill göra en vinkelresa utan att blippa eller gå i trappor byter med fördel vid Skanstull i stället!)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster