Blågrön röra i Årsta... (en bussresenärs klagovisa)

Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler

Re: Blågrön röra i Årsta... (en bussresenärs klagovisa)

Inläggav Lars_L » tis 30 aug, 2016 17:26

Tack för priset,

men då missar du nog en del av den kritik jag framför - givetvis inte mot det politiska styret som jag stödjer till hundra procent - men mot Trafikförvaltningen som jag i en del avseenden tycker gör ett ganska mediokert arbete. Samtidigt som man nog måste konstatera att det är få städer om ens någon, som slår Stockholm när det gäller att ha en bra kollektivtrafik.

Men i den polemiska tid som nu tycks råda är det givetvis meninglöst att försöka nyansera och sätta fingret på var problemen egentligen finns, bättre att bara tycka politikerna är dumma. Ungefär som barn brukar interagera i en sandlåda.
Lars_L

Re: Blågrön röra i Årsta... (en bussresenärs klagovisa)

Inläggav TKO » tis 30 aug, 2016 18:02

Jag håller med om att vi har en kollektivtrafik av världsklass - som väl en slogan skulle lyda. Kanske bäst i sin klass faktiskt.

Däremot tycker jag inte alls att 'politiker är dumma' - några av mina bästa vänner är eller har varit 'politiker'. Ja ska jag ransaka mej själv så har jag en gång i tiden nog tillhört den skaran, och jag är definitivt inte dum.

Att högerpolitiker bedriver högerpolitik betyder inte att 'dom är dumma', snarare att dom är konsekventa och tjänar sina väljare väl. Och det finns ingen anledning att klandra detta.

Vi torde vara ense om att Trafikförvaltningen kunde prestera bättre - men jag anser att detta beror på resurstilldelningen och styrnkngen, alltså på den förda politiken. Men även detta är konsekvent nyliberal högerpolitik - privata konsulter är ju alltid mer kompetenta än kommunala tjänstemän. Och visst är det så i ett avseende, när det gäller att fakturera!

Vi kommer nog inte så mycket längre i denna diskussion. Vi tycker helt enkelt olika.

vänligen
Thomas K Ohlsson
156 234 användare ogillar detta inlägg!
TKO

Föregående

Återgå till Bussar