Vilket år delades 119?

Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler

Re: Vilket år delades 119?

Inläggav Inge » mån 09 nov, 2015 14:42

Kantorn skrev:
Inge skrev:Jo så måste det varit och samtidigt passade man på att göra några justeringar. Då var det nog inte så många år innan 119 delades ändå.

F.ö. ett ganska dumt byte. 17x var ju en inarbetad serie för arbets/vardagslinjerna i harmoni med innerstans 7x-linjer, där de förra plötsligt skulle bli 15y (x skilt från y ! ). Men det hade kanske att göra med lediga serier längre ut i länet?

7x-linjerna kom i samband med stomlinjerna. Innan dess (hur långt innan?) så var ju 7x-linjer "evenemangslinjer" eller hur man nu ska säga, till tex Bromma flygplats och Solvalla. (Jag tror att de ännu tidigare hade 8x, men minns inte...)
17x-linjerna har funnits längre än så. När jag bodde i Bromma (1980-85) fanns inga stomlinjer än på ett tag. Däremot gick 172 från Ulvsunda via Solna till Liljeholmen. 173 gick ett tag från Brommaplan till Kista (tror jag) innan det blev 511 och numera 155, och 173 hoppade ner till Skärholmentrakten där den fortfarande är kvar. 174 fanns också någonstans i närheten av mitt hem, men hur den gick minns jag inte.

Nja, det fanns väl en kontinuitet för 7x-linjerna, även om vissa utvecklades till varjedagslinjer? 17x-linjerna hade samma funktion fram tills införandet stombussar.

8x hette de i Bromma tidigare. Men jag vet inte om det var för att de var förstärkningslinjer eller om det snarare var en rest från äldre numnerserier. 11x infördes med tunnelbanan och den nya serien (och förlängningen av tunnelbanan) tillkom som en följd av inkorporeringen av Spånga 1949. Tidigare hade de tvåsiffriga numren räckt.
Användarvisningsbild
Inge
 
Inlägg: 4263
Blev medlem: mån 20 apr, 2009 13:11

Re: Vilket år delades 119?

Inläggav Kantorn » mån 09 nov, 2015 15:24

Inge skrev:
Kantorn skrev:
Inge skrev:Jo så måste det varit och samtidigt passade man på att göra några justeringar. Då var det nog inte så många år innan 119 delades ändå.

F.ö. ett ganska dumt byte. 17x var ju en inarbetad serie för arbets/vardagslinjerna i harmoni med innerstans 7x-linjer, där de förra plötsligt skulle bli 15y (x skilt från y ! ). Men det hade kanske att göra med lediga serier längre ut i länet?

7x-linjerna kom i samband med stomlinjerna. Innan dess (hur långt innan?) så var ju 7x-linjer "evenemangslinjer" eller hur man nu ska säga, till tex Bromma flygplats och Solvalla. (Jag tror att de ännu tidigare hade 8x, men minns inte...)
17x-linjerna har funnits längre än så. När jag bodde i Bromma (1980-85) fanns inga stomlinjer än på ett tag. Däremot gick 172 från Ulvsunda via Solna till Liljeholmen. 173 gick ett tag från Brommaplan till Kista (tror jag) innan det blev 511 och numera 155, och 173 hoppade ner till Skärholmentrakten där den fortfarande är kvar. 174 fanns också någonstans i närheten av mitt hem, men hur den gick minns jag inte.

Nja, det fanns väl en kontinuitet för 7x-linjerna, även om vissa utvecklades till varjedagslinjer? 17x-linjerna hade samma funktion fram tills införandet stombussar.

8x hette de i Bromma tidigare. Men jag vet inte om det var för att de var förstärkningslinjer eller om det snarare var en rest från äldre numnerserier. 11x infördes med tunnelbanan och den nya serien (och förlängningen av tunnelbanan) tillkom som en följd av inkorporeringen av Spånga 1949. Tidigare hade de tvåsiffriga numren räckt.

Vi talar om olika tider. Jag talar om linjerna 77 från Abrahamsberg till Solvalla och 78 från Stockholm (Fridhemsplan?) till Bromma Flygplats. Jag vet inte när de slutade gå med de numrena. De som kom i och med de ensiffriga linjerna, 7x med funktionen förstärkningsbussar, är en helt annan, senare, företeelse.
Mina önskemål:
Spårväg på linje 4 och från Brommaplan till Näsbypark
Trådbuss på tex samtliga 11x-linjer
Användarvisningsbild
Kantorn
 
Inlägg: 6897
Blev medlem: tis 01 mar, 2005 11:23
Ort: Ryssby

Re: Vilket år delades 119?

Inläggav Inge » mån 09 nov, 2015 19:31

Jag är med på vad du menar. Men jag tror inte riktigt att det stämmer. Tex 75, 76 kom på 80-talet som förstärkningslinjer i innerstan. Lite senare kom 74:an. Det var först senare de fick trafik alla dagar. 17x serien infördes samtidigt, med samma funktion utanför innerstan (men i Stockholms kommun) 175 tex kom efter 75 och 76. 171-174 dock ungefär samtidigt.

Väsentligen var detta en fortsättning på 70-talssystemet med 7x och inte så mycket senare heller.
Användarvisningsbild
Inge
 
Inlägg: 4263
Blev medlem: mån 20 apr, 2009 13:11

Re: Vilket år delades 119?

Inläggav Inge » mån 09 nov, 2015 20:40

Användarvisningsbild
Inge
 
Inlägg: 4263
Blev medlem: mån 20 apr, 2009 13:11

Re: Vilket år delades 119?

Inläggav Kantorn » tis 10 nov, 2015 12:23

Inge skrev:Jag är med på vad du menar. Men jag tror inte riktigt att det stämmer. Tex 75, 76 kom på 80-talet som förstärkningslinjer i innerstan. Lite senare kom 74:an. Det var först senare de fick trafik alla dagar. 17x serien infördes samtidigt, med samma funktion utanför innerstan (men i Stockholms kommun) 175 tex kom efter 75 och 76. 171-174 dock ungefär samtidigt.

Väsentligen var detta en fortsättning på 70-talssystemet med 7x och inte så mycket senare heller.

Jo det stämmer. 77 och 78 slutade gå innan 75 och 76 kom. 77 mellan Abrahamsberg och Solvalla - hade den överhuvudtaget tidtabell? Det är möjligt att de slutade gå redan innan 1980-talet började, där är jag osäker. Med tanke på deras sträckning så hade de ju snarare fått 170-nummer om det hade varit som du sagt.

EDIT: Nu har jag kollat. Senaste stora ändringen kom 1986. Då kom 75 och 76 in i innerstaden. 77 och 78 hade slutat för länge sedan att gå i Bromma. De har inte med varandra att göra. Dessutom gick 77 mellan Stockholm och Bromma flygfält och 78 mellan Abrahamsberg och Solvalla, inte tvärtom.
Mina önskemål:
Spårväg på linje 4 och från Brommaplan till Näsbypark
Trådbuss på tex samtliga 11x-linjer
Användarvisningsbild
Kantorn
 
Inlägg: 6897
Blev medlem: tis 01 mar, 2005 11:23
Ort: Ryssby

Re: Vilket år delades 119?

Inläggav Inge » tis 10 nov, 2015 13:54

Nja både 171 och 172 kom vid mitten av 70-talet. 78, 79 och 172 fanns samtidigt i Bromma. Sedan dröjde det nog till mitten av 80-talet innan 75 och 76 kom i innerstan. Men det har hela tiden funnits en kontinuitet i att 7x och 17x betytt förstärkningslinje.
Användarvisningsbild
Inge
 
Inlägg: 4263
Blev medlem: mån 20 apr, 2009 13:11

Re: Vilket år delades 119?

Inläggav Kantorn » tis 10 nov, 2015 22:27

Inge skrev:Nja både 171 och 172 kom vid mitten av 70-talet. 78, 79 och 172 fanns samtidigt i Bromma. Sedan dröjde det nog till mitten av 80-talet innan 75 och 76 kom i innerstan. Men det har hela tiden funnits en kontinuitet i att 7x och 17x betytt förstärkningslinje.

Ja möjligen. Men jag har svårt att se en evenemangslinje som Solvallalinjen som en förstärkningslinje. Den gick ju där inga andra bussar gick, från Abrahamsberg. Och flygbussarna till Arlanda är väl knappast förstärkningslinjer... det känns mera som om 77 var en ren flygbuss. 172 gick enbart högtrafik. Därför bytte den till 152 när 17x skulle bli blåbussar. 79 i Bromma vet jag inte vilken det var.

Vi har nog olika åsikter om vad bussarna var. Jag tänker på användningsområde, du verkar mer tänka terminologi. Den biten är inte jag så bra på. Min syn på det hela är att vad 17x-bussarna var i ytterstad på 70-80-talet är vad 7x-linjerna är i innerstad nu.
Mina önskemål:
Spårväg på linje 4 och från Brommaplan till Näsbypark
Trådbuss på tex samtliga 11x-linjer
Användarvisningsbild
Kantorn
 
Inlägg: 6897
Blev medlem: tis 01 mar, 2005 11:23
Ort: Ryssby

Re: Vilket år delades 119?

Inläggav LÅ1 » tis 10 nov, 2015 23:44

Kantorn skrev:
Inge skrev:Nja både 171 och 172 kom vid mitten av 70-talet. 78, 79 och 172 fanns samtidigt i Bromma. Sedan dröjde det nog till mitten av 80-talet innan 75 och 76 kom i innerstan. Men det har hela tiden funnits en kontinuitet i att 7x och 17x betytt förstärkningslinje.

Ja möjligen. Men jag har svårt att se en evenemangslinje som Solvallalinjen som en förstärkningslinje. Den gick ju där inga andra bussar gick, från Abrahamsberg. Och flygbussarna till Arlanda är väl knappast förstärkningslinjer... det känns mera som om 77 var en ren flygbuss. 172 gick enbart högtrafik. Därför bytte den till 152 när 17x skulle bli blåbussar. 79 i Bromma vet jag inte vilken det var.

Vi har nog olika åsikter om vad bussarna var. Jag tänker på användningsområde, du verkar mer tänka terminologi. Den biten är inte jag så bra på. Min syn på det hela är att vad 17x-bussarna var i ytterstad på 70-80-talet är vad 7x-linjerna är i innerstad nu.

Det var nog mer rätt att kalla 77 och 78 för special- eller evenemangslinjer när innerstadsbussarna inte hade några 70-linjer. Skyltades numren 77 och 78 överhuvudtaget? Inte på hållplatserna väl? Var det inte bara interna nummer, kanske mest för att få in dem i datorsystemen? Fanns det inga fler liknande linjer?

Dagens 70-linjer har kanske startats som förstärkningslinjer, men åtminstone 76 och 77 går ju hela dagen och kan väl knappas ses som förstärkningslinjer i dag.
Bli blodgivare - Ge blod !
LÅ1
 
Inlägg: 11720
Blev medlem: tis 15 mar, 2005 16:32
Ort: Kungliga huvudstaden

Re: Vilket år delades 119?

Inläggav C12C3C3C12 » ons 11 nov, 2015 0:46

Kantorn skrev:
Inge skrev:Nja både 171 och 172 kom vid mitten av 70-talet. 78, 79 och 172 fanns samtidigt i Bromma. Sedan dröjde det nog till mitten av 80-talet innan 75 och 76 kom i innerstan. Men det har hela tiden funnits en kontinuitet i att 7x och 17x betytt förstärkningslinje.

Ja möjligen. Men jag har svårt att se en evenemangslinje som Solvallalinjen som en förstärkningslinje. Den gick ju där inga andra bussar gick, från Abrahamsberg. Och flygbussarna till Arlanda är väl knappast förstärkningslinjer... det känns mera som om 77 var en ren flygbuss. 172 gick enbart högtrafik. Därför bytte den till 152 när 17x skulle bli blåbussar. 79 i Bromma vet jag inte vilken det var.

Vi har nog olika åsikter om vad bussarna var. Jag tänker på användningsområde, du verkar mer tänka terminologi. Den biten är inte jag så bra på. Min syn på det hela är att vad 17x-bussarna var i ytterstad på 70-80-talet är vad 7x-linjerna är i innerstad nu.


L110 gick Alvik - Västerled - Abrahamsberg, numera är det L124 som har den lugna äran.

Den här länken innehåller bra linjehistoria om ni orkar skrolla ner ordentligt: http://media.sparvagsmuseet.se/trafikmi ... torik.html
C12C3C3C12
 
Inlägg: 1432
Blev medlem: mån 08 nov, 2010 14:50

Re: Vilket år delades 119?

Inläggav Inge » ons 11 nov, 2015 1:21

Kantorn skrev:
Inge skrev:Nja både 171 och 172 kom vid mitten av 70-talet. 78, 79 och 172 fanns samtidigt i Bromma. Sedan dröjde det nog till mitten av 80-talet innan 75 och 76 kom i innerstan. Men det har hela tiden funnits en kontinuitet i att 7x och 17x betytt förstärkningslinje.

Ja möjligen. Men jag har svårt att se en evenemangslinje som Solvallalinjen som en förstärkningslinje. Den gick ju där inga andra bussar gick, från Abrahamsberg. Och flygbussarna till Arlanda är väl knappast förstärkningslinjer... det känns mera som om 77 var en ren flygbuss. 172 gick enbart högtrafik. Därför bytte den till 152 när 17x skulle bli blåbussar. 79 i Bromma vet jag inte vilken det var.

Vi har nog olika åsikter om vad bussarna var. Jag tänker på användningsområde, du verkar mer tänka terminologi. Den biten är inte jag så bra på. Min syn på det hela är att vad 17x-bussarna var i ytterstad på 70-80-talet är vad 7x-linjerna är i innerstad nu.


79:an var också en Solvallalinje, från Solna. Den ersatte för de indragna lokaltågshållplatserna när pendeln infördes. (Solvalla lokaltågshållplats hade också bara stopp vid evenemang.)

Nej jag pratar om funktion.17x-linjerna gick också bara vissa tider under 70 och 80 talen. Enda undantaget var 171 som fick varjedagstrafik mot slutet.

Den utökade trafiken på vissa 17x linjer kom samtidigt (över en tidsperiod, främst 90-tal) som på 7x linjerna i innerstan. Det finns ingen skillnad där.

Länken till spårvägsmuseets linjenummershistoria var intressant, men den behandlar i huvudsak en äldre tid 40 och 50 tal. Då var linjerna 60-82 ytterstadslinjer. Det var när dessa successivt fick tresiffriga nummer som 7x (och 17x) började användas för linjer som inte gick varje dag.

F.ö. har ju museet fel beträffande 82:an. Numret återanvändas efter bara några år, för Solvallaexpressen. Dvs den linje som sedan blev 78.
Användarvisningsbild
Inge
 
Inlägg: 4263
Blev medlem: mån 20 apr, 2009 13:11

Re: Vilket år delades 119?

Inläggav Kantorn » ons 11 nov, 2015 9:59

C12C3C3C12 skrev:
Kantorn skrev:
Inge skrev:Nja både 171 och 172 kom vid mitten av 70-talet. 78, 79 och 172 fanns samtidigt i Bromma. Sedan dröjde det nog till mitten av 80-talet innan 75 och 76 kom i innerstan. Men det har hela tiden funnits en kontinuitet i att 7x och 17x betytt förstärkningslinje.

Ja möjligen. Men jag har svårt att se en evenemangslinje som Solvallalinjen som en förstärkningslinje. Den gick ju där inga andra bussar gick, från Abrahamsberg. Och flygbussarna till Arlanda är väl knappast förstärkningslinjer... det känns mera som om 77 var en ren flygbuss. 172 gick enbart högtrafik. Därför bytte den till 152 när 17x skulle bli blåbussar. 79 i Bromma vet jag inte vilken det var.

Vi har nog olika åsikter om vad bussarna var. Jag tänker på användningsområde, du verkar mer tänka terminologi. Den biten är inte jag så bra på. Min syn på det hela är att vad 17x-bussarna var i ytterstad på 70-80-talet är vad 7x-linjerna är i innerstad nu.


L110 gick Alvik - Västerled - Abrahamsberg, numera är det L124 som har den lugna äran.

Den här länken innehåller bra linjehistoria om ni orkar skrolla ner ordentligt: http://media.sparvagsmuseet.se/trafikmi ... torik.html

Ja just det, den hade jag glömt. 114 hade väl den turen ett tag också, innan den delades i två och 124 fick ta den södra delen?
Mina önskemål:
Spårväg på linje 4 och från Brommaplan till Näsbypark
Trådbuss på tex samtliga 11x-linjer
Användarvisningsbild
Kantorn
 
Inlägg: 6897
Blev medlem: tis 01 mar, 2005 11:23
Ort: Ryssby

Re: Vilket år delades 119?

Inläggav Kantorn » ons 11 nov, 2015 10:04

Inge skrev:
79:an var också en Solvallalinje, från Solna. Den ersatte för de indragna lokaltågshållplatserna när pendeln infördes. (Solvalla lokaltågshållplats hade också bara stopp vid evenemang.)

Nej jag pratar om funktion.17x-linjerna gick också bara vissa tider under 70 och 80 talen. Enda undantaget var 171 som fick varjedagstrafik mot slutet.

Den utökade trafiken på vissa 17x linjer kom samtidigt (över en tidsperiod, främst 90-tal) som på 7x linjerna i innerstan. Det finns ingen skillnad där.

Länken till spårvägsmuseets linjenummershistoria var intressant, men den behandlar i huvudsak en äldre tid 40 och 50 tal. Då var linjerna 60-82 ytterstadslinjer. Det var när dessa successivt fick tresiffriga nummer som 7x (och 17x) började användas för linjer som inte gick varje dag.

F.ö. har ju museet fel beträffande 82:an. Numret återanvändas efter bara några år, för Solvallaexpressen. Dvs den linje som sedan blev 78.

17x upplevde jag som rena högtrafikslinjer. 7x upplevde jag som linjer som gick när den ena slutpunkten (Bromma resp Solvalla) var i behov av bussar. Det är den skillnaden jag såg. De 17x-linjer som i medio 80- till början av 90-tal inte passade in i samma koncept som 7x-linjerna, utan fortfarande gick som högtrafikslinjer, bytte väl nummer till 15x? En busslinje jag brukar ta upp i sammanhanget var 173 Bromma-Kista som förvisso gick via 511 Bromma-Rissne-Kista till 155 samma som 511. 172 har bytt till 152. Alla 17x-linjer bytte alltså inte funktion, en del bytte nummer.

Äh, jag tror att vi egentligen är överens, och att det är petitesser vi gnabbar över. Men jag är ju nördig, därför fortsätter jag. :)
Mina önskemål:
Spårväg på linje 4 och från Brommaplan till Näsbypark
Trådbuss på tex samtliga 11x-linjer
Användarvisningsbild
Kantorn
 
Inlägg: 6897
Blev medlem: tis 01 mar, 2005 11:23
Ort: Ryssby

Re: Vilket år delades 119?

Inläggav Inge » ons 11 nov, 2015 11:28

Nja det är vi väl inte riktigt. 7x var högtrafiklinjer. Även om två av dem hade högtrafik väldigt sällan, men det gällde ju bara Solvallalinjerna och även för dem var grundprincipen densamma.

Undantag kan dock ha varit 71/171 (Samma linje olika tidsepoker, inte nuvarande 71 alltså.) som fick mer omfattande trafik tidigt, från början?

Men det undantaget gäller ju i så fall både 7x och 17x lika.

Javisst, 17x blev 15x eller snarare 15y eftersom x och y INTE valdes lika. Det var ju denna omnumrering jag tyckte var olämplig.
Användarvisningsbild
Inge
 
Inlägg: 4263
Blev medlem: mån 20 apr, 2009 13:11

Re: Vilket år delades 119?

Inläggav Kantorn » ons 11 nov, 2015 12:25

Inge skrev:Nja det är vi väl inte riktigt. 7x var högtrafiklinjer. Även om två av dem hade högtrafik väldigt sällan, men det gällde ju bara Solvallalinjerna och även för dem var grundprincipen densamma.

Undantag kan dock ha varit 71/171 (Samma linje olika tidsepoker, inte nuvarande 71 alltså.) som fick mer omfattande trafik tidigt, från början?

Men det undantaget gäller ju i så fall både 7x och 17x lika.

Javisst, 17x blev 15x eller snarare 15y eftersom x och y INTE valdes lika. Det var ju denna omnumrering jag tyckte var olämplig.

Det är ju det jag menar. Vi menar samma men säger olika. Jag säger högtrafik och menar morgon och kväll vardagar. Du säger högtrafik och menar när bussen behövs, och med din definition så är vi överens!
Nej du har rätt, 172/152 är väl ett undantag i omnumreringen, att det fick samma nummer.

Var gick linje 71/171? Förlåt, men jag minns faktiskt inte.
Mina önskemål:
Spårväg på linje 4 och från Brommaplan till Näsbypark
Trådbuss på tex samtliga 11x-linjer
Användarvisningsbild
Kantorn
 
Inlägg: 6897
Blev medlem: tis 01 mar, 2005 11:23
Ort: Ryssby

Re: Vilket år delades 119?

Inläggav Inge » ons 11 nov, 2015 14:45

71/171 var dagens 161. I äldre tid gick 6x i första hand i sydvästra förorterna 7x i sydöstra och 8x i Bromma. Men uppdelningen var inte strikt. 71 blev 171 när ytterstaden skulle ha tresiffriga nummer och 161 när 17x skulle vara stombussar.
Användarvisningsbild
Inge
 
Inlägg: 4263
Blev medlem: mån 20 apr, 2009 13:11

Re: Vilket år delades 119?

Inläggav Kantorn » ons 11 nov, 2015 15:00

Inge skrev:71/171 var dagens 161. I äldre tid gick 6x i första hand i sydvästra förorterna 7x i sydöstra och 8x i Bromma. Men uppdelningen var inte strikt. 71 blev 171 när ytterstaden skulle ha tresiffriga nummer och 161 när 17x skulle vara stombussar.

Ok. En del av de övriga 16x blev väl just det när 19x skulle bli nattbussar, eller? Det var rätt mycket tidigare vill jag minnas.
Mina önskemål:
Spårväg på linje 4 och från Brommaplan till Näsbypark
Trådbuss på tex samtliga 11x-linjer
Användarvisningsbild
Kantorn
 
Inlägg: 6897
Blev medlem: tis 01 mar, 2005 11:23
Ort: Ryssby

Re: Vilket år delades 119?

Inläggav LÅ1 » ons 11 nov, 2015 15:07

Kantorn skrev:
Inge skrev:71/171 var dagens 161. I äldre tid gick 6x i första hand i sydvästra förorterna 7x i sydöstra och 8x i Bromma. Men uppdelningen var inte strikt. 71 blev 171 när ytterstaden skulle ha tresiffriga nummer och 161 när 17x skulle vara stombussar.

Ok. En del av de övriga 16x blev väl just det när 19x skulle bli nattbussar, eller? Det var rätt mycket tidigare vill jag minnas.

Runt 1980, tror jag.
Bli blodgivare - Ge blod !
LÅ1
 
Inlägg: 11720
Blev medlem: tis 15 mar, 2005 16:32
Ort: Kungliga huvudstaden

Re: Vilket år delades 119?

Inläggav Kantorn » ons 11 nov, 2015 22:08

LÅ1 skrev:
Kantorn skrev:
Inge skrev:71/171 var dagens 161. I äldre tid gick 6x i första hand i sydvästra förorterna 7x i sydöstra och 8x i Bromma. Men uppdelningen var inte strikt. 71 blev 171 när ytterstaden skulle ha tresiffriga nummer och 161 när 17x skulle vara stombussar.

Ok. En del av de övriga 16x blev väl just det när 19x skulle bli nattbussar, eller? Det var rätt mycket tidigare vill jag minnas.

Runt 1980, tror jag.

Absolut efter 1975-1976 efter en titt på SLs kartor på spårvägsmuseet.se.
Mina önskemål:
Spårväg på linje 4 och från Brommaplan till Näsbypark
Trådbuss på tex samtliga 11x-linjer
Användarvisningsbild
Kantorn
 
Inlägg: 6897
Blev medlem: tis 01 mar, 2005 11:23
Ort: Ryssby

Re: Vilket år delades 119?

Inläggav LÅ1 » ons 11 nov, 2015 22:46

Kantorn skrev:
LÅ1 skrev:Runt 1980, tror jag.

Absolut efter 1975-1976 efter en titt på SLs kartor på spårvägsmuseet.se.

Visst. Jag är nästan säker på att det var 1979, 1980 eller 1981 som 190-linjerna tappade 30 i siffervärde och blev 160-linjer.
Bli blodgivare - Ge blod !
LÅ1
 
Inlägg: 11720
Blev medlem: tis 15 mar, 2005 16:32
Ort: Kungliga huvudstaden

Re: Vilket år delades 119?

Inläggav C12C3C3C12 » tor 12 nov, 2015 19:52

Linjerna 190-199 var nattlinjer senare häften av 70-talet, samma med övriga busslinjegrupper som hade X9X exempelvis 595 som nattlinjer.

Om vi håller oss till trådrubriken gick inte 503 Skälbyvägen från Barkarby Station till Hässelby Villastads station, vid sammanslagningen 119+503 fick en annan linje den sträckningen.
C12C3C3C12
 
Inlägg: 1432
Blev medlem: mån 08 nov, 2010 14:50

FöregåendeNästa

Återgå till Bussar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster