Busshållplatsen "Korsskogen"

Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler

Busshållplatsen "Korsskogen"

Inläggav Olle » mån 27 okt, 2003 18:02

Jag var i Kiev i går och när vi åkte med express-spårvägen linje 1k passerade vi en ledbuss i linjetrafik skyltad linje 69 och med destinationsskylten tänd och där stod "Korsskogen" vill jag minnas. Vet någon varifrån denna ledbuss kommer i Sverige? Det verkade inte vara en SL-buss.

Vi såg även en SL-ledbuss av äldre snitt passera oss i en annan del av staden. Vem säljer dessa gamla bussar till Ukraina? De är säkert bekvämare än Kievs nästan 1000 trådbussar och över 800 spårvagnar.

:D lle.
:-)lle
Användarvisningsbild
Olle

Re: Busshållplatsen "Korsskogen"

Inläggav Axel » mån 27 okt, 2003 23:38

Olle skrev:Jag var i Kiev i går och när vi åkte med express-spårvägen linje 1k passerade vi en ledbuss i linjetrafik skyltad linje 69 och med destinationsskylten tänd och där stod "Korsskogen" vill jag minnas. Vet någon varifrån denna ledbuss kommer i Sverige? Det verkade inte vara en SL-buss.

Vi såg även en SL-ledbuss av äldre snitt passera oss i en annan del av staden. Vem säljer dessa gamla bussar till Ukraina? De är säkert bekvämare än Kievs nästan 1000 trådbussar och över 800 spårvagnar.

:D lle.

Jag sökte på Google, men där fanns bara två Korsskogen, ett i Norge och ett ospecificerat (i Norsjö?) med minst en hundkoja.

Inte ens i min gamla bok Svensk ortförteckning, som posten och televerket gav ut förr i tiden fann jag din ort. Annars finns varenda liten gård med där.

Jag tänkte meddetsamma på Korskrogen, en liten ort nära Färila i Hälsingland. Kan det stått så? Men körde man ledbuss dit?

--
Axel
Axel

Inläggav Olle » tis 28 okt, 2003 21:01

Det kanske var Korskrogen, jag satt på en spårvagn i mörkret och vi passerad bussen rätt snabbt.

:!: lle.
:-)lle
Användarvisningsbild
Olle

Återgå till Bussar