Årsmöte Spårvägssällskapet 2019

Välkomna till årsmötet lördag 6 april 2019 hos Stockholmsavdelningen Lidingöbanans Agadepån, Lidingö.

Ytterligare information kommer att publiceras i MånadsKort 1-2019. Detta ses som skriftlig kallelse som skall utsändas senast 80 dagar innan årsmötet enligt SSS stadgar §13.

Lördagen 6 april

• Kl 13:30 Avgång med Lidingöbanan. Abonnerad spårvagn tar oss direkt från Ropsten (T) in i Agadepån där representanter för AB SS beskriver läget för Lidingöbanan med mera
  • Kl 14:00 Arbetsgrupp gällande MfSS i Agadepån
  • Kl 15:00 Årsmötesförhandlingar Agadepån

Gemensam middag

Kl 19:00 Gemensam middag på restaurang Quarti som ligger intill hållplats Brevik på Lidingöbanan. Kostnaden är 195 kr per person och då ingår en varmrätt, vatten, smör och bröd. Dryck i övrigt beställs i baren vid passage till sittningen. Dessert från menyn kan beställas på plats om så önskas. Anmälan till middagen skickas till arsmote@sparvagssallskapet.se senast 24 mars 2019. Glöm inte att anmäla vilken varmrätt som önskas.

• A: Portabelloburgare. Grillad portabellosvamp i briochebröd med sockerärtor och tryffelstuvad spetskål. Serveras med pommes frittes, sallad, tomat, syltad lök, och soltorkad tomatemulsion.
  • B: Bouillabaisse. Tomatbaserad fiskgryta med lax, sej, blåmusslor och rotfrukter. Serveras med aioli och citron
  • C: Grillad flankstek. Serveras med pommes frites, rödvinssås och vitlökssmör

Söndag 7 april

Det är nu klart att Spårvägssällskapets medlemmar från årsmötet 6 april är välkomna till en utfärda med vagn A12 335 på Nockebybanan. Biljetter till avgångarna delas ut på årsmötet. Max 40 per avgång.

Avgång från Alvik kl. 11:05 respektive 11:45.

Boende

Hotellrum finns att boka på Hotell Scandic Foresta. Var och en bokar rum själv och då är det viktigt att ange bokningskoden 46881651 för att få rätt pris. Sista bokningsdag är 22 mars. Priset är följande:

• fredag-lördag 1290 kr/natt
  • lördag-söndag 995 kr/natt

Honnörserkännade

Har du förslag på personer som bör uppmärksammas inom vår organisation? Kom gärna med förslag på aktuella medlemmar inför Honnörserkännande senast den 25 februari till arsmote@sparvagssallskapet.se

40-års nålar

På årsmötet delas 40-årsnålar ut till medlemmar som varit medlem i 40 år. Om du vet med dig att du inte hämtat ut din nål på tidigare årsmöten är du välkommen att göra det på årets möte. Meddela detta i förväg till arsmote@sparvagssallskapet.se.

Motioner

Motion skall vara SSS styrelse tillhanda senast 60 dagar innan årsmötet, motionerna kommer sedan att publiceras på hemsidan tillsammans med styrelsen utlåtande. Vänligen sänd din motion till arsmote@sparvagssallskpet.se eller Mimmi Mickelsen, Smörräntegatan 3, 43142 Mölndal.

Ingen föranmälan krävs till årsmötet, du skall dock ha betalt din medlemsavgift för att vara behörig att delta i eventuella beslut eller omröstningar. Om du har betalt in din medlemsavgift närliggande till årsmötet vänligen ta med kvitto eller kontoutdrag.

Alla dokument finns som pdf för inloggade medlemmar.

Varmt välkomna!
Svenska Spårvägssällskapets Riksstyrelse